Gå til innhold

Anlegg til Opel Vectra CD -98

Ranger emnet

maggi0

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkuratt kjøpt bil, en Opel Vectra 1,6 CD -98, og har tenkt å skifte ut høytalerne og spilleren i bilen. Problemet mitt er da at de fabrikkinstallerte høytalerne i framdøra er 15 cm. Hva slags høytalere skal jeg da kjøpe til framdørene?

Høytalerne i bakdørene er 13 cm så de er ikke noe problem.

Forslag til noen gode høytalere som ikke er ALT for dyre? (har god erfaring med Infinity) ;)

Jeg har også multifunksjonsratt og lurer på om dersom jeg skifter ut cd-spilleren, blir det da problemer/endringer med styringen fra rattet? Er også slik at radiostasjonene og cd-track vises på lcd-display ved siden av speedometeret, vil det da bli endringer/problemer med dette? Tenkte på å kjøpe denne spilleren siden det står at den støtter multifunksjonsratt:

SPILLERE - CD-spillere - Pioneer DEH-3000MP - Bilradiospesialisten

Noen som har installert nytt anlegg i samme type bil? :)

Opel Vectra 1,6L 16V 98-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs på monteringsdybden på høytalærne. Focalene er litt dype er dem ikke?

Jeg lager alltid monterins adapter i huntonitt. Det funker fett

Har ingenting annet å sammenligne med, men i forhold til originalhøytallerne i døra er de ca dobbelt så dype..

Hva er huntonitt? enkelt å lage noe i det?

BMW 525i E34 91'

Opel Omega 3.0 24v Vrak

BMW 320i E30 Solgt

Opel Vectra B 1.8 16v Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okæi... Først og fremst: hundtonitt er en slags hard MDFlingnede papp øh... sak. Se får deg en bokhylle. bak på den (eller et annet møbel) så hender det at det blir spikra på ei litt tynn plate som stiver av møbelet slik at det ikke kneler av høy vekt. Sånn plte tenker jeg på. Den har ofte en ru og en glatt side av en eller annen grunn. Det er det jeg prater om. Og hva angår problematikk i montering med krasj mellom høytaler og vindu så får du se det an. Du har to begrensinger: vinduet i nedsveiva posisjon og grillen forran høytaleren. Der må det nesten vurderes på øyemål.

Lykke til

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å bare kjøpe slike?:

Opel høyttaleradapter - Bass Brothers AS

Si ifra om det fungerer hvis du kjøper de.. og evnt hvor mye de bygger ut.. en annen løsning som jeg har sett på er å kjøpe ferdiglagde mdf ringer..

Installbay har noen slike: ¤¤ Velkommen til Installbay.no ¤¤

Noen som vet hvor mye disse bygger ut?

BMW 525i E34 91'

Opel Omega 3.0 24v Vrak

BMW 320i E30 Solgt

Opel Vectra B 1.8 16v Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Kjøpte de adapterne fra bassbrothers. satte akkuratt i nye høytalere fremme i døra. De passa ikke helt med de skruehullene i døra, men gikk i med 1 skrue :P men det går også helt fint å bare lime adapteren. har enda ikke begynt på bakdørene men skal ordne det i helga/påsken.

Opel Vectra 1,6L 16V 98-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider