Gå til innhold

2.0 Le - diverse reparasjoner-

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Termostaten sitter på den stussen som lokket sitter på,mellom stussen og toppen. Med andre ord,lokket sitter på termostathuset...:)

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) da er det veldig enkelt å skifte den :) tenkte i tilfelle, siden jeg har en ny vannpumpe til stratus liggende som skal byttes samtidig som vifte/AC reima skal skiftes. Takk for gode tips folkens :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, det var jeg ikke klar over -får vel titte i haynes boka ;) men er jo meningen først og fremst å skifte reg reima :) da skulle jeg benytte anledningen til å skifte de andre reimene og deler :) om jeg får tid så trimmer jeg dynamon litt og. siden jeg har litt større forbruk av strøm (4 batterier istedenfor reservehjul)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass samtidig på og kont at simmeringen til kamakselen sitter i som den skal og ingen lekkasjer. Har vært borti at de kan skli ut,ved ev skift av simmering,sett denne inn med blå locktite på ytterringen.

 

Reservehjul er for pyser...:) vurderer å fjerne mitt til fordel for anlegg...

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var en meget god tips, sånt er det med fagfolk som kan sinne saker :usa: jeg er bare amatør når det gjelder biler :(

 

hehe... ja, reserve hjul har jeg ikke hatt i 1 år med stratusen men i flere år ikke noe i sierran :) MEN en gang punkterte like før jeg kom til sandvika i fjørd vinter... da måtte jeg kjøpe en brukt piggdekk for å komme meg hjem til horten... :) litt spenning i hverdagen er ålreit og :angelsmili: har flere flasker med reserve hjul på boks ellers, og fungerte fint siste gangen -hullet på grunn av en stor spikker på siden -der det ikke kan lappes- men sprayen holdt lenge men var enklere å bytte dekk.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellers drev jeg og byttet noen kabler og sikring til stereo anlegget foran i motor rommet, i forbindelse med dette så koblet jeg av bateriet foran og bateriene bak og brukte over en time før jeg fikk satt på strømmen, det gikk jo greit og koblet alt tilbake men når jeg startet bilen og rygget den ut så slepte jeg gassen og da ville den ikke gå på tomgang idet helle tatt, måte holde gasen litt inne og om jeg slepte den helt så stoppet umidelbart... :scared jeg regnet med at noe måtte jeg ha dratt av eller at den pluggen som går til datan ikke satt ordentlig i... skjekk alt og alt var i orden -men så kom jeg til å tenkte at i Mondeo -siden jeg har en sånn og- så blir data nullstilt når den er uten spenning og at motoren går dårlig og ujevnt før en stund, så jeg holdt pedalen litt inne i ca 10 minutter og etter at motoren fikk litt varme så merket en plutselig endring av turtallet og jevnere gang -da fungerte alt som det skulle være igjen...:usa: tenkte skulle nevne i tilfelle noen andre blir utsatt for det samme :)

 

ellers fikk jeg byttet radiator lock som jeg har nevnt tidligere og på Neon hjalp umidelbart, på stratusen vet jeg ikke da ikke alltid den boblet. Det var vist forkjellige lock til neon og stratus men de passet om hverandre (til stratus var dyrere), den ene har påtryk på locket at den er til "18psi" mens den til stratus står "17psi" -på de nye lockene da på de gamle/originale stå ikke noe slik. En grei ting å skjekke om det er nødvendig å bytte dette locket: du merker at når fjeren som gjør at locket ikke er er lett å skru av er faktsik lett å få av, med rigtig press i fjæren så må du presse hardt for å få av locket -det er den eneste forkjell jeg merket. Synlig var jo ingenting å se slitt eller tilsvarende.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes en funksjon på disse bilene hvor vi går inn med testeren og nullstiller sensorverdier,bilen skal da egentlig kjøres ca 15 min tror jeg,så lærer bilen seg nye verdier igjen.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

:) ja, det ble borte den, i statusen er ikke topp pakningen byttet men i neon er byttet og det boblet der og mye verre -etter 10 minuter ca - det hjalp umidelbart :)

 

en annen som bor her i nærheten hadde også en neon der både termostat og vannpumpe, hjerne, osv hadde blitt byttet uten at det hjalp -ba han prøve lokket og siden har jeg ikke hørt mer fra han... :) merkelig at de på chrysler ikke ber folk bare å bytte lokket først... han som vi kjøpte neon av hadde fått byttet topp pakningen hos chrysler uten at det hjalp...

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei matador, ser du har tenkt å bytte registerreim.

Holder på å bytte diverse på min ny-innkjøpte stratus selv, og må av med registerreima for å bytte topp-pakning, som er røket.

Må jeg ut med motoren for å bytte registerreim?

Motorfestet går rett gjennom dekselet over registerreima, og jeg sliter med å få av dekselet.

Har dessverre ikke fått handlet inn Haynes manual enda.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

culsmog og skoda racing har garantert mye mer peiling enn meg ;) med skift av reg reimen. Jeg har enno ikke gjørt det. Mener å huske at man ikke trengte å ta ut motoren, men du trenger en avtrekker for å ta av en av hjulene som er over reima, resten skulle være enkelt, du kommer letter til hvis du tar av høyre forhjul og motor festen og det blir vel lettere uten toppen :) haynes her ubber skjekt -tror jeg har en link med noe haynes til neon -som er samme motor :) skal finne den til deg.

 

 

 

 

-noe som dette-

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står ganske fast her, må bytte topp-pakning, og må derfor av med bl.annet registerreima.

 

Har ikke fått av dekselet over registerreima enda, og å ta av høyre fremre hjul hjalp ikke.

Har også løsnet på høyre motorfeste, men det virker veldig som om jeg må ta ut hele motoren.

 

Hadde du orket å sjekke Haynes boka for meg matador, og peke meg i rett retning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår