Gå til innhold

Bilen ingen ville kjøpe som ble solgt, men...

Ranger emnet

Kubbikkåre

Anbefalte innlegg

Fikk solgt vectraen min i går, for 4000Kr. Kjøperen syntest bien så grei ut og var storfornøyd, men ringer i dag og vil heve kjøpet fordi det er rust under bilen..... Han hadde satt bilen på verksted, og de sa at det var skikkelig ille. Men så har det seg slik at i kjøpekontrakten er det avkrysset både for at bilen har rustskader og at den selges som den er, og hva kan en forvente for 4000? Hadde bilen til etterkontroll i høst, og fikk ikke anmerkninger på rustskader da.... Skal jeg ta tilbake bilen, eller bare si beklager???

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å glemme det der. Han har ingenting han kan si mot deg. Hvis du opplyste om rustskader, så må det jo gå an å sjekke sånt før man kjøper. Herregud blir så forbanna. Man får ikke rare bilen for 4k idag, så om man finner haugevis av feil på bilen er det ens eget problem, og ikke selgers.

Du skal bare sove godt i natt du :)

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er saken ute av verden. Ga beskjed om at jeg ikke hadde anledning til å ta tilbake bilen, og fikk en mail med kjøper, vedlagt bilder av rustskader, og diverse påstander om hva som var sagt og ikke før kjøpet. Bildene viste at det var en del mer rust enn jeg var klar over, men etter hvordan kjøperen ordla seg i mailen, forsvant all tvil jeg hadde angående om jeg burde ta tilbake bilen. Liker ikke at noen påstar at jeg prøver meg på noe lureri. Det har jeg aldri gjort (når det gjelder salg av bil)!! Så jeg svarte så saklig som jeg fikk til, og fikk en melding i dag om at han beklaget måten han hadde reagert og ordlagt seg på, og at saken for hans del var ute av verden. Det var som jeg trodde en grei kar likevel:) Til slutt...

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde hatt lov til å heve kjøpet dersom det _ikke_ stod i kontrakten at bilen hadde rust.. Dvs, at hvis det står i kontrakten at den er rustfri, å kjøper finner bare rust på bilen, som er så åpenbart synlig at selger _måtte_ ha visst om dette, er det lov å heve kjøpet.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider