Gå til innhold

Bilen ingen ville kjøpe som ble solgt, men...

Ranger emnet

Kubbikkåre

Anbefalte innlegg

Hadde jeg sagt at bilen var rustfri, hadde jeg tatt den tilbake. Men det var jo ikke tilfelle. Kjøperen har ingen rett til å heve kjøpet så lenge bilen er i den stand selgeren har sagt. Heller ikke om der er feil eller mangler som selgeren ikke visste om, og det ikke er for stor forskjell pa verdien og kjøpesummen. I alle fall ikke når bilen selges som den står. Var slik jeg kom fram til etter å ha lest om dette her og på sidene til forbrukerrådet. Kjøperen var visst enig i dette.

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del kjøpte nylig en bil som skulle være i stand. Men før jeg engang får kjørt et par mil får jeg greie på at det venter meg et KJEMPEPROBLEM. Bilen koker og koker i ett jævla sett. Jeg gidder ikke mase for mye med eieren og det viser seg tilslutt at kokingen skyltes en gåen toppakningen. Toppakningen hadde gått fordi at den ikke var skikkelig anpasset til min motor (pakningen manglet de nødvendige gjennomganger til alle kjølekanaler mellom topp og blokk), ikke rart da at motoren koker. Selger stiller seg totalt utenforstående til hele problemet og jeg biter i det sure eplet og bytter toppakning og strekkbolter med da tilhørende arbeid. Dette syntes jeg var dritsurt, men har ikke den fjerneste anelse om hvilke rettigheter jeg i det hele tatt har (om noen).

Forøvrig ble det ikke nevnt med noen ord hverken muntlig eller i noen kontrakt at det befant seg problemer med motor eller drivverk generelt.

Alfa Romeo Giulietta -84 prosjekt

Alfa Romeo GTV6 -85

Alfa Romeo GTV6 -84 corsabil

Alfa Romeo 75 QV -91 bruksracer

Lenke til kommentar
Del på andre sider