Gå til innhold

16V KR motor problemer

Ranger emnet


Kimolaptop

Anbefalte innlegg

ok jjjj!

Var innom esso i dag, der hadde de "kondens fjerner for injection motorer", det må vell være rett sort og bruke.

 

Får fylle på litt slik guffe og så la den stå litt på tomgang og så kjøre den en liten tur og se!

 

Håper virkelig at den kommer på alle 4!

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste nettop noe interssant.

This article addresses the problem of oil leaking into the

distributors of VW 16V engines.

 

There is a difference of opinion as to whether or not

the distributor can be repaired, or must be replaced.

I have collected information from a number of posts in

order to provide a history of this matter.

 

Since the 16V distributor is on a horizontal axis, it

allows oil to pass along the shaft of the distributor,

when the seal is worn, and get into the internals of

the distributor. This can lead to failure of the

distributor. This is not a problem for the 8V

distributors as they are on a basically vertical axis.

 

Det er alstå snakk om den tetteringen som sitter innenfor rotoren i fordeleren.

 

Min lekker, og det lekker olje inn i fordeleren, og i teksten står det at dette kan forårsake skade på fordeleren. Montro om det menes som "midlertidig" helt til du tørker den ren eller ..

 

Når jeg tok av fordeleren min så hadde det liksom lagt seg en stripe med olje i fordelerlokket.. men jeg tørket det jo rent og det ble jo ingen forskjell.

 

Skal uansett se om jeg klarer å skaffe et fordelerlokk til helga, så vet jeg nå at det ikke er det..

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, skiftet fordeler lokk og rotor i dag, men det ble ikke noen forskjell, bilen går fortsatt bare på tre sylindre.

 

Etter at jeg fant ut at det ikke var noen forskjell, så fylte jeg på 25liter bensin som jeg hadde hatt kondensfjerner og dyserens oppi. (beregnet slik at det skulle være nok til bensinen som allerede var i tanken).

 

Jeg lot så bilen stå på tomgang i en stund, til temperaturen var kommet opp til det jeg tror var normal arbeidstemp. Jeg prøvde og ruse den av og til, men det blir ikke forskjell i det hele tatt.

 

Jeg kontrollerte også registeret i dag, alt så ut til å være i skjønneste orden, så da er det hvertfall ikke det.

 

Når jeg vet at alt er rett, så blir det neste å trekke ut dysene og se.

 

Jeg begynner å bli bekymra jeg, hva er det som feiler stakar golfen min... :( :( :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok nå tror jeg at jeg muligens har funnet feilen!

 

Jeg har sjekka at registeret var rett, og det var det.

Skiftet rotor og fordeler i dag, så da er det ute av verden.

Plugger og pluggledninger/hetter er også nye.

 

Jeg tok ut pluggen på sylinder nr. 4, den så tilnærmet ny ut, uten noen tegn på at der hadde foregått noen slags forbrenning.

 

Tok ut pluggen på sylinder nr.3, og den var "normal" dvs. litt mørkere og sådan.

 

Antok da at det måtte være noe med bensin tilførselen som var galt, så vi løsna slangen til dyse nr. 4 fra luftmengdemåleren, jeg satte så skruen tilbake i hullet, og startet så bilen.

(er jo hull i den skruen slik at bensinen kommer ut)

Det kom bensin ut, og mengden økte når jeg ga gass.

I ettertid så burde jeg vell egentlig tatt løs to slanger slik at jeg kunne sammneligne trykket.

 

Hvor/hva slags trykk skal det være ut fra denne luftmengdemåleren? (er det det den heter, den klofsen som alle slangene til dysene er festet til).

 

Det var ikke noe høytrykk i hvertfall..

 

Siden jeg regner med at feilen ikke ligger i den der saken, så går jeg da ut i fra at det er noe med dysa, eller hva tror dere?

 

 

La oss si at det er noe med dysa, at den er tett, kan denne da rengjøres slik at den blir i orden igjen?.

 

Er jeg helt på jorde her eller?

 

Hva kan bli feil i dette systemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er herved løst !

 

Etter "litt" streving, så fikk vi omsider ut dyse nr. 4. Jeg kjika litt på dysa, var litt "carbon build up" eller hva det heter.

 

Prøvde så å starte bilen, den gikk jo are i noen sekund pga. all lufta som den trekker inn i innsugs hullet til dysa, men strålen så ut til å være fin den.

 

I utgangs punktet skjønte jeg ingenting fra før, og nå skjønte jeg enda mindre:)

 

Men, på godt bygde-vis, gjorde vi ren dysa. Fram med lynoln, kompressor og q-tips. Fikk vekk alt som var der, bortsett fra litt sot som var i midten av dysa liksom.

 

Vi skulle så se hvordan strålen var, nå så den helt jævlig ut, 2 delt stråle liksom. Men vi fant ut at vi kunne ikke gi oss bare pga. det, så vi satte dysa inn igjen, og joda tror du ikke bilen tenner på alle 4 og går som en klokke !!! =)

 

MEN jeg skal nok skifte dysen, så nå må noen fortelle meg hvor mye en slik dyse koster, og hvordan jeg skaffe en sånn fortest mulig.

 

Fy faen så letta jeg er nå.. var deilig etter alt strevet med å få ut dysa, vi utprøvde mange metoder hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kimolaptop

Problemet er herved løst !

 

Etter "litt" streving, så fikk vi omsider ut dyse nr. 4. Jeg kjika litt på dysa, var litt "carbon build up" eller hva det heter.

 

Prøvde så å starte bilen, den gikk jo are i noen sekund pga. all lufta som den trekker inn i innsugs hullet til dysa, men strålen så ut til å være fin den.

 

I utgangs punktet skjønte jeg ingenting fra før, og nå skjønte jeg enda mindre:)

 

Men, på godt bygde-vis, gjorde vi ren dysa. Fram med lynoln, kompressor og q-tips. Fikk vekk alt som var der, bortsett fra litt sot som var i midten av dysa liksom.

 

Vi skulle så se hvordan strålen var, nå så den helt jævlig ut, 2 delt stråle liksom. Men vi fant ut at vi kunne ikke gi oss bare pga. det, så vi satte dysa inn igjen, og joda tror du ikke bilen tenner på alle 4 og går som en klokke !!! =)

 

MEN jeg skal nok skifte dysen, så nå må noen fortelle meg hvor mye en slik dyse koster, og hvordan jeg skaffe en sånn fortest mulig.

 

Fy faen så letta jeg er nå.. var deilig etter alt strevet med å få ut dysa, vi utprøvde mange metoder hehe..

 

å bruke trykkluft på disse dysene er ikke det smarteste du gjør. Dysen er langt mer komplisert bygd opp enn den ser ut på utsida. Det er en del inni den som skal vibrere under trykk, som igjen skal atomisere blandingen, og gi en super fin spray inn i forbrenningskammeret..

 

en ny dyse koster vel 500 eller rundt om, ring VAG og hør.

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår