Datsun Diesel Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Åssen er det man justerer turbotrykket? Og hvor skal metere for trykket monteres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dodge335 Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 eg veit ikkje om det er det beste alternativet men eg berre monterte ein strupeventil på styringen til wastegaten... fungerte bra det for min del :) og signalet til målaren tar du ut fra innsugs manifolden etter gass spjeldet... Siter 1998 Mercedes C230 Kompresssor 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Datsun Diesel Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 eg har diesel og hva er en strupeventil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dodge335 Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 trur det fortsatt skal være å ta ut fra manifolden... men er ikkje sikker der... ein strupeventil er ein ventil som gjer at det ikkje kommer like mykje trykk ut som det gjer inn... denne er justerbar og får kjøpt på for eksempel på tess :) Siter 1998 Mercedes C230 Kompresssor 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Datsun Diesel Skrevet Februar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 hvor skal den monteres og justerer man trykket med den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Henrik Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 man moter en ventil mellom wastgaten og kopresorhuse og ja du kan justre trykke med den, men skrur du opp trykke må du ha mer drivstoff ellers går motoren magret og kan skjere seg Siter Chevrolet Nova 1969 350 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbkomfort Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Betegnelse og pris på den der strupeventilen? Har lurt som f.. på hvordan å få justert opp en turbo med integrert wastegate (mb300tdt) Siter 230TE/-84 & 280SE/-80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbkomfort Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Jeg fant, jeg fant, er det en slik? Manual Boost Controller Siter 230TE/-84 & 280SE/-80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dodge335 Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 ja den der skal fungere knall :) Siter 1998 Mercedes C230 Kompresssor 1985 Audi Coupe Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Jeg fant, jeg fant, er det en slik?Manual Boost Controller Hva i svarte er det for en pris??? Samma skrotet går på eBay for $10... Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Februar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2008 Ventilen du skal montere er trykkbegrensningsventil, muligens med en tilbakeslagsventil i parallell. Så det letteste er å kjøpe en ventil som er ment for turbotrykkjustering. Da har den riktig innmat. Wastegaten er en kran som bypasser eksos forbi turboen. Denne kranen blir åpnet av en akkumulator som styrt av trykket i innsug. Så akkumulatoren kan kobles til innsugen på valgfri plass mellom turbo og motor. Når trykket i innsug overgår motstandsfjæren i akkumulatoren åpner denne wastegate. Ved å bruke en trykkbegrensningsventil eller "turbotrykksregulator" sørger man for at akkumulatoren ikke mottar lufttrykk for å åpne WG før ladetrykket er like høyt som innstillt verdi i trykkbegrensningsventilen eller "turbotrykksregulatoren". Vennligst bruk forumets søkefunksjon da dette temaet er et gjengående tema. Men for all del, spør dersom det er noe som er for vagt beskrevet i tidligere forklaringer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg