Gå til innhold

Problem løst trur eg

rogerbj

Anbefalte innlegg

Hei. Ny på forumet.

Har i lengre tid hatt problem med min 95 mondeo. Den rykker noe grusomt rundt 2000 rpm. Av og til bare døde den også. Fant synderen i luftmengde måleren, så jeg bare koblet fra den. Bilen går nå bedre enn noengang. Så lurer jeg litt på. Kan motoren ta skade av det? Høyere bensinforbruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville nok kjøpt ny luftmengdemåler var jeg deg. Siden bilen går dårligere når du har den av enn når du har den på, har du jo funnet synderen, og da må du kjøpe ny. Jeg vet ikke hva som skjer om luftmengdemåleren er koblet av, men den regulerer vel blandingen mellom luft og bensin. Om det blir noe jall der, kan jo noe mer ta kvelden etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville nok kjøpt ny luftmengdemåler var jeg deg. Siden bilen går dårligere når du har den av enn når du har den på, har du jo funnet synderen, og da må du kjøpe ny. Jeg vet ikke hva som skjer om luftmengdemåleren er koblet av, men den regulerer vel blandingen mellom luft og bensin. Om det blir noe jall der, kan jo noe mer ta kvelden etterhvert

Bilen går jo helt perfekt når jeg kobler den fra, og ikke omvendt... Kan virkelig noe annet skades?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går bilen "fint" uten luftmengdemåleren så er det grunnet bilens reserve-modus. Dvs at bilen kan kjøre i "safe-mode" når luftmengdemåleren er gåen. Vil ikke oppfordre til noe som helst uten å ha lest av feilkodene, men antar at en ny luftmengdemåler (LMM) må kjøpes :)

- 1993mod Ford Fiesta RS1800

- 2004mod Ford Mondeo Ambiente 2,0 Duratorq estate (Bluefin, K&N 57i)

- 1999mod Ford Mondeo Ghia 2,0 Zetec sedan (Bluefin, Ferrita 2,25" rustfri catback, K&N 57i, Morette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider