espen56 Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Er 14, men fyller 15 i år.. Da har jeg vel lov til å starte å kjøre treninger?, stemmer ikke det?. Så lurte jeg litt på hva det koster å drive med Bilcross. Hva koster det sånn ca for å komme i gang med det?. Og sånn ca hva koster det i året å drive med det?. Håper dere kan svare på det :D Mvh Espen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saab_Racing Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Er 14, men fyller 15 i år.. Da har jeg vel lov til å starte å kjøre treninger?, stemmer ikke det?. Så lurte jeg litt på hva det koster å drive med Bilcross.Hva koster det sånn ca for å komme i gang med det?. Og sånn ca hva koster det i året å drive med det?. Håper dere kan svare på det :D Mvh Espen :) Jepp, det har du lov til... Du må bare ta lisens kurset:) Om du bygger en grei bil selv så kommer den på rundt 8000 eller så kan du jo legge inn bud på en bil, men si 1500-2000 for et bilprosjekt da + bur 2500-3000 + seler 1500 + 1800 og noen bur polstringer er kansje 500spenn... Åsså må du ha personlig utstyr da. Stol, seler og fia godkjente polstringer får du med deg om bilen blir solgt da. priser på en del utstyr finner du her: Pedersens Racing Hva det koster i året kommer jo helt ann på hvor mange løp duu kjører osv... Siter Gatebilen min: BMW e36 320Ci Bilcross biler jeg har: x:Mazda 626 2.0I 2 dørs GTZoomZoom Mazda 626 2.0I 4 dørs 3 Saab 900, 1 Saab 90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen56 Skrevet Februar 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Men jeg har vel ikke lov til å kjøre no løp før jeg er 16?.. Men sånn med frakt av bil da?, lønner det seg å kjøpe henger, de er jo ganske dyre for en bil henger?.. Hva koster sikkerhetsutstyret man må ha?, og hva må man ha av sånt utstyr? Blir det mye skader på bilene så det blir dyrt å reparere? Driver du mye med bilcross, isåfall sånn ca hvor mye har du brukt og hvor lenge har du kjørt? Ble litt mange spm, men vil helst vite litt før jeg kanskje starter med bilcross selv :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Hva koster sikkerhetsutstyret man må ha?, og hva må man ha av sånt utstyr? Du må ha godkjent: stol, 4punktsseler, hjelm, dress, hansker, sko, briller. Det skal også sies at hvis bilen din blir solgt, får du stolen + dekkene dine. Disse følger ikke med bilen. Blir det mye skader på bilene så det blir dyrt å reparere? Hvis du velger en bil som det er mange av (opel, volvo, golf) så er det flust av deler du finner på høggern. (Nå tenker jeg på motor/drivverk) Når det gjelder karrosseriet er det banking og sveising som må til. Her gjelder det å få tak i stålplater/karrosserideler. Ellers er bilcross ganske økonomisk, hvis du ser bort ifra det man må betale for å delta + lisens. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen56 Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Men jeg bor i Gran Komune, Er det langt da til nermeste bilcross bane? og når er neste gang det er løp der? så jeg kunne reist å sett på en gang :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saab_Racing Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Men jeg har vel ikke lov til å kjøre no løp før jeg er 16?.. Men sånn med frakt av bil da?, lønner det seg å kjøpe henger, de er jo ganske dyre for en bil henger?.. Hva koster sikkerhetsutstyret man må ha?, og hva må man ha av sånt utstyr? Blir det mye skader på bilene så det blir dyrt å reparere? Driver du mye med bilcross, isåfall sånn ca hvor mye har du brukt og hvor lenge har du kjørt? Ble litt mange spm, men vil helst vite litt før jeg kanskje starter med bilcross selv :) Du kan kjøre løp fra det året du fyller 16... Man bør vel ha henger, nye ligger de vel på en 25-30k... Har holdt på i 3 år kjørt løp i 2, hvor mye jeg har brukt vet jeg ikke:Phehe Siter Gatebilen min: BMW e36 320Ci Bilcross biler jeg har: x:Mazda 626 2.0I 2 dørs GTZoomZoom Mazda 626 2.0I 4 dørs 3 Saab 900, 1 Saab 90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg