Coca1ne Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 noen som har peiling på hvordan man klemmer et par ekstra hester ut ifra en b20 ? har ikke mye peiling men vurderer å kjøpe meg en amazon, derfor trenger jeg litt hjelp. og jeg trenger og vite pris på delene osv. takk på forhånd mvh Anders Bækkevoll Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 http://www.bilforumet.no/140/140685-trimming-b20.html Les litt der:) Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djholinj Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 hvis du har vurdert turbo så kan du ta ut mange hester..kan fort ta ut alt mellom 200 - 350 uten mye jobb.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Ja, og da holder det jo veldig lenge.......... Men klart, spørs akkurat på hva du mener er "mye jobb" da? Drit i å bygg turbo. Bygg heller en B20 med doble gassere.. Men, det enkleste/billigste er å kjøpe en ferdigbygd og utprøvd motor. Det fine med B20 er att det kryr av ferdigtrimma rundtomkring av dem.. :-) Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigRoar Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 begrensninga er vel egentlig prisen.. spørs vel egentlig hvor mye hester du vil ha. men du vil vel sikkert ha mest mulig for billigst penge.. men er det moderat 30 hesters trim, så er det skifting av "det vanlige" av trim. forgassere, luftfilter og eksos. pris på dobble forgassere kan ligge på fra et par tusen oppe til over 10.000. eksosanlegg får du fra 1.000 lappen og oppover. luftfilter er jo billige greier, kan nesten mekke en egen boks.. men helst enklere og bedre å cashe ut for en ferdiglaga en... ;) ca 400 - 1000 kroner.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djholinj Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 ikke så mye kunskap om b20 her hører jeg..b20 er den enkleste motoren å bygge turbo på..eneste du trenger er en turbo og en downpipe..blir litt sveising da men er verd det..med forgassern forran turbon å vips..minst 150 hk på hjula..9.0 i komp gjør det enkelt orginalt..org toppakning tåler 1 bar..anbefaler ikke mer enn ca 0,6 org..blir ca 150 hk..legge 2 toppakninger så har du ca 8.2 i komp..ifølge org papirer fra volvo sverige.. finnes ingen billigere måte å ta ut så fritt med effekt.. lite regnestykke ca 70 hk for 2000 kr =ca 28 kr per hk billigere trim finner du ikke..jo billigere turbo jo billigere hk..og helt godkjent.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TitaniumRods Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 ikke så mye kunskap om b20 her hører jeg..b20 er den enkleste motoren å bygge turbo på..eneste du trenger er en turbo og en downpipe..blir litt sveising da men er verd det..med forgassern forran turbon å vips..minst 150 hk på hjula..9.0 i komp gjør det enkelt orginalt..org toppakning tåler 1 bar..anbefaler ikke mer enn ca 0,6 org..blir ca 150 hk..legge 2 toppakninger så har du ca 8.2 i komp..ifølge org papirer fra volvo sverige..finnes ingen billigere måte å ta ut så fritt med effekt.. lite regnestykke ca 70 hk for 2000 kr =ca 28 kr per hk billigere trim finner du ikke..jo billigere turbo jo billigere hk..og helt godkjent.. ¨ Går mye i ca her og ca der gitt;) Turbo på B20 skal i allefall ikke gjøres slikt som du forklarer, og man bygger i hvertfall ikke turbo på B20 om man ikke har mye peiling på det, som han som startet denne tråden sier han ikke har. Bestill katalogen til KG Triming på KG Trimning. De er dyktige på B20, og har mange gode råd. Da slipper du også å få "cirka", som du får her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet April 14, 2008 Rapporter Share Skrevet April 14, 2008 Siden B20 ikke er en crossflowmotor så kan man bygge et veldig kompakt turbosystem på de. Høyt plassert turbo som trykker omtrent direkte inn i innsuget. Sef. uten intercooler! Kan jo gå for vanninnsprøytning hvis man vil lade mere. Og Weber dobbelgasser montert på innsugside turbo. GIK selger ferdige kit som inneholder alt du trenger for å konvertere din motor. Må ha litt teknisk innsikt og kan skru/sveise litt for å montere settene. Men de har sef. monteringsanvivning En oppgradering av tenningsystemet og en frisk motor er heller ikke dumt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.