Gå til innhold

trimming av en b20

Ranger emnet


Coca1ne

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Ja, og da holder det jo veldig lenge..........

 

Men klart, spørs akkurat på hva du mener er "mye jobb" da?

 

Drit i å bygg turbo. Bygg heller en B20 med doble gassere..

Men, det enkleste/billigste er å kjøpe en ferdigbygd og utprøvd motor. Det fine med B20 er att det kryr av ferdigtrimma rundtomkring av dem.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begrensninga er vel egentlig prisen.. spørs vel egentlig hvor mye hester du vil ha. men du vil vel sikkert ha mest mulig for billigst penge..

 

men er det moderat 30 hesters trim, så er det skifting av "det vanlige" av trim. forgassere, luftfilter og eksos.

 

pris på dobble forgassere kan ligge på fra et par tusen oppe til over 10.000.

eksosanlegg får du fra 1.000 lappen og oppover.

luftfilter er jo billige greier, kan nesten mekke en egen boks.. men helst enklere og bedre å cashe ut for en ferdiglaga en... ;) ca 400 - 1000 kroner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke så mye kunskap om b20 her hører jeg..b20 er den enkleste motoren å bygge turbo på..eneste du trenger er en turbo og en downpipe..blir litt sveising da men er verd det..med forgassern forran turbon å vips..minst 150 hk på hjula..9.0 i komp gjør det enkelt orginalt..org toppakning tåler 1 bar..anbefaler ikke mer enn ca 0,6 org..blir ca 150 hk..legge 2 toppakninger så har du ca 8.2 i komp..ifølge org papirer fra volvo sverige..

finnes ingen billigere måte å ta ut så fritt med effekt..

 

lite regnestykke

ca 70 hk for 2000 kr =ca 28 kr per hk

billigere trim finner du ikke..jo billigere turbo jo billigere hk..og helt godkjent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke så mye kunskap om b20 her hører jeg..b20 er den enkleste motoren å bygge turbo på..eneste du trenger er en turbo og en downpipe..blir litt sveising da men er verd det..med forgassern forran turbon å vips..minst 150 hk på hjula..9.0 i komp gjør det enkelt orginalt..org toppakning tåler 1 bar..anbefaler ikke mer enn ca 0,6 org..blir ca 150 hk..legge 2 toppakninger så har du ca 8.2 i komp..ifølge org papirer fra volvo sverige..

finnes ingen billigere måte å ta ut så fritt med effekt..

 

lite regnestykke

ca 70 hk for 2000 kr =ca 28 kr per hk

billigere trim finner du ikke..jo billigere turbo jo billigere hk..og helt godkjent..

¨

 

Går mye i ca her og ca der gitt;)

 

Turbo på B20 skal i allefall ikke gjøres slikt som du forklarer, og man bygger i hvertfall ikke turbo på B20 om man ikke har mye peiling på det, som han som startet denne tråden sier han ikke har.

 

Bestill katalogen til KG Triming på KG Trimning.

De er dyktige på B20, og har mange gode råd. Da slipper du også å få "cirka", som du får her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden B20 ikke er en crossflowmotor så kan man bygge et veldig kompakt turbosystem på de.

 

Høyt plassert turbo som trykker omtrent direkte inn i innsuget. Sef. uten intercooler! Kan jo gå for vanninnsprøytning hvis man vil lade mere.

 

Og Weber dobbelgasser montert på innsugside turbo.

 

GIK selger ferdige kit som inneholder alt du trenger for å konvertere din motor.

 

Må ha litt teknisk innsikt og kan skru/sveise litt for å montere settene. Men de har sef. monteringsanvivning

 

En oppgradering av tenningsystemet og en frisk motor er heller ikke dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår