Gå til innhold

olje trykk sensor

Ranger emnet


_:OVeRHeAD:_

Anbefalte innlegg

Japp.. I mitt hode skal det funke.. Vet ikke hva det gjør i praksis.. Når oljelampa lyser, gjør vel trykkgiveren slik at det blir jord. Altså må du gjøre noe som "slår seg av" når det får jord.. Funker dårlig å f.eks jorde bensinpumpe etc.. Men får vel rele som kutter strømmen til en enhet om rele'et får jording.. Noe som hadde vært ideelt for din del. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo koble deg inn på den orginale vel? Slik at om den lyser, så kutter den tenninga til motoren ellernoe slik at motoren dør ut..?

 

Var nettopp dette som var poenget mitt.

Ga bare litt hint hint

 

Men ser hverken poenget eller vitsen med dette så lenge man har en oljelampe som sier ifra.

 

Ønsker du på død og live gjøre dette, er nok et rele tingen og bruke her som det allerede er nevnt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselpurke, skjønner godt at trådstarer vurderer en slik "oppfinnelse". La oss si at han bruker 50k på å bygge motor, å det er såpass små verdier for at motoren overlever uten oljetrykk, så da er det jo bedre at han finner opp noe som stopper motoren på det millisekundet motoren merker at den får for lite oljetrykk. Bedre det enn å kaste 50k i dass om du skjønner.. :P

 

Uansett, så dem hadde et slikt rele som jeg prata om i forrige post på en elektroforhandler her om dagen. Kosta da litt over 200kr for rele'et, men om du har bygget motor du ikke vil havarere, er det vel absolutt verdt det.. :)

 

Du får komme med både tegninger, oppbygging osv hvis du får dette gjennomført, trådstarter. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

 

Kjekt å se at slikt allerede er laget, men folkens...

 

En "trykk-bryter" som det kalles er da en ganske så universal del, og er enkel å få tak i. Man kan enten kjøpe en justerbar, slik at den slår inn ved det trykket man ønsker, eller kjøpe en som er ferdig innstillt på f.eks. 0,7 bar.

 

For de som ikke orker å lete:

Gik Turbo AS

 

Så er det bare å sette seg ned å tenke ut et lurt koblings-skjema for hvordan man best vil bruke den.

 

Har ikke mindre enn to liggende å flyte i garasjen, den ene er tiltenkt å brukes til vanninnspruten på bilen min.. aktiveres ved trykk over 1 bar, tenkte jeg.

John

'00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil)

'90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta)

+ en mengde Opel på samvittigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår