Cosw Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 I dag skulle jeg teste, vasket bilen grundig, tørket, skulle teste på halve panseret først. Tok en liten bit av blå claybar (den mildeste de har) sprayet med dette smøremiddelet, dro det fram og tilbake til lakken ble helt glatt. Tørket av igjen, hadde på prevoksbehandlingen og voks til slutt, oppdaget da at jeg hadde fått en del vaskeriper på den behandlede delen! Etter testing av clay på taket kommer det tydlig frem at det gir "vaskeriper" ! Jeg har en 2007 modell Mercedes E klasse, denne har en slags nanolakk, (klarlakk?) med små kjeramiske partikler! Kan det være at min lakktype ikke tåler denne clay baren? (den er jo også mineralbasert på en måte?) Utrolig skuffende og irriterende at jeg skulle få masse "riper" i lakken... Siter 2007 E klasse Obsidiansort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speilblank Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 En del av de nyeste bilmodelene har ripesensitiv lakk,samtidig som den er meget hard og jobbe med. Hva som gjør at du får riper når du bruker clay kan komme av flere ting. Det kan ha vært for kaldt og clayen har vært hard og stiv. Det kan hende du ikke har knadd sammen clayen ofte nokk slik at det har lagt noe og laget riper på lakken,men alle typer lakk skal tåle clay,så samt du ikke bruker den som er aggresiv,den kan lage riper/skjolder i lakken som må rubbes vekk etter bruk. Siter Man kan lære mye av en paranoid person,bare ved og følge etter han Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cosw Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Det var ca 6 grader bare! det er litt for kaldt kanskje... Tok halve panser bare heldigvis, men lurer på hva jeg skal bruke for å få bort ripene igjen? Vil noe av det jeg har funke for å få slipt det bort? Har en flex maskin, AG ultra deep shine, AG 04B (rubbemiddel, redd for å bruke) Meguiars Step 1 eller Tech wax? Hvilken av disse vil mest mulig skånsomt slipe vekk de små vaskeripene jeg har fått fra claybaren? Siter 2007 E klasse Obsidiansort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bladetk Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Det var ca 6 grader bare! det er litt for kaldt kanskje... Tok halve panser bare heldigvis, men lurer på hva jeg skal bruke for å få bort ripene igjen? Vil noe av det jeg har funke for å få slipt det bort? Har en flex maskin, AG ultra deep shine, AG 04B (rubbemiddel, redd for å bruke) Meguiars Step 1 eller Tech wax? Hvilken av disse vil mest mulig skånsomt slipe vekk de små vaskeripene jeg har fått fra claybaren? Hvem farge har bilen? Og er det metalic lakk? Jeg har Meguiar's produkter, så jeg bruker 85 dems til og lakk rense.. (med roterende maskin) og så går jeg på med 66 dems(nye maskinen til Meguair's) og der etter 26 dems(med samme maskin som jeg brukte på 66). Da får jeg bort riper som er på bilen. Har du forresten fått swirls på panseret?(der du har behandla det) Siter Audi 100 TQ Banebil under bygging VW Caddy 1.9 1998 [x]VW Passat Stv. 1.9TDI 130 2001 [x]Mercedes Benz 190E 2.0 1988 Passat'en min;VW Passat Stv. 1.9TDI 2001 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cosw Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Det er ikke runde vaskeriper men mer rette riper da jeg dro clayen frem og tilbake, fargen er obsidiansort det er metallic, lakk koden er C197 Siter 2007 E klasse Obsidiansort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speilblank Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Hvis du redd for og bruke maskin kan du prøve og bruke meguiars sin "scrach-x" emn det kan hende du må gå over panseret ditt noen ganger for og se brukbart resultat. Er enig at det var noe kaldt med 6 grader Hverken Meguiars Step 1 eller Tech wax vil fjerne noen av de ripene som du har fått,stepp1 er en lakk rens med minimal sliping og techwax er en voks med enda mindre slipe effekt i.Du må til med rubbing i en eller annen form og da kan du teste scrach-x til og begynne med og se om det gir noe resultat. Siter Man kan lære mye av en paranoid person,bare ved og følge etter han Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cosw Skrevet Februar 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2008 Menzerna Nano Polish, Mernzerna 106FF, Menzerna po106, Mernzerna polish Kunne denne være noe? Står at den er for kjeramisk lakk Siter 2007 E klasse Obsidiansort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Februar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2008 Menzerna Nano Polish, Mernzerna 106FF, Menzerna po106, Mernzerna polish Kunne denne være noe? Står at den er for kjeramisk lakk Den der er knallbra og vil nok klare å fjerne swirls etter clay, men burde brukes med roterende maskin for best resultat. Den hvite lake country css pad`n fra samme nettbutikk passer bra til den oppgaven. Hvis det ikke fjerner ripene kan du prøve forsiktig med 04b og litt grovere pute, men du må sikkert gå over med 106ff etterpå for å fjerne kjørespor/hologram etter o4b da denne er veldig grov. Kan hende at AG ultra deep shine klarer å dekke over de fineste ripene men de kommer fort tilbake fordi den fyller ripene og ikke fjerner dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Februar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2008 Er greit å ha en bøtte med varmt vann stående når du clayer, og det er litt kaldt. Du legger clayen oppi der, og lar den ligge å varme seg en stund. Har hørt at minimal temperatur når du clayer er 15 grader. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg