Gå til innhold

Plexiglass - pris og andres erfaringer, gjerne bilder

Ranger emnet

mistercartman

Anbefalte innlegg

Etter at bilen min ble stjålet for en stund siden har jeg begynt å planlegge hvordan neste bil skal bli.

Tenkte en Audi A6 stv. eller Audi 100 stv. og bygge om bagasjerommet. Stikkordet blir utstrakt bruk av plexiglass, noe neonwire og muligens litt annet lys.

Noen på forumet som har bygd med plexiglass før, og vet hvor mye det koster om man skal ha plater på 1x1 meter eller større? Finner bare småplater på 20x20cm, og det blir litt lite.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hyggelige og hjelpsomme svar. Det har desverre vært en helning her på forumet mot uthenging og kverulering, fremfor skikkelige og hjelpsomme svar. Denne tråden er et godt eksempel på hvordan forumet bør være. Flott om du finner priser G60turbo. Selger du det? (siden du sa du kunne sjekke på jobben).

Fant plexiglass med størrelse 30x30cm (ca den størrelsen) i clas ohlson katalogen og det kosta 80-90kr. Men 1000,- for kvadratmeter`n høres egentlig ikke så ille ut.

Tror ikke jeg vil bruke vanlig glass i bygginga, bl.a. fordi jeg har en anelse om at platene da bør være veldig tykke. Lettere å jobbe med plater som ikke er så veldig tykke.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i bilen min nå bygde jeg plexi glass hattehylle som jeg senket ned to forsterkere i..

gikk til en normal glassmester med en papp form

kostet 1000 spenn for en 6 mm tykk plate som var på størrelse med en normal hattehylle (polo/golf)

den var alt for myk noe han sa den ikke skulle være..

og jeg må lage noe opptivere, noe jeg ikke har hatt tid til..

men tykkere plate en 6mm var mentalt dyrt, ble fort 2 lapper da..

billige små plater har de hos clas ohslon ja..

skal du ikke ha stor plate klarer du deg med utrolig tynn plate også uten at det er noe problem...

plexi var lett å jobbe i, borret og brukte stikksag

utrolig mykt og fint å kutte i.. har bilder etsted men slet litt med å finne dem nå :P

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herdet glass? Er ikke det sånn med metall-tråder i?? Om det tåler 50kg er det nok for meg. Tror ikke kassa mi vil veie mer enn 30-40kg. Problemet er at plata blir ganske stor, og jeg vet ikke om jeg får støttet opp under den noe annet enn langs alle kantene ca 2-3cm inn på plata. Hvor stor er plata, og hvor mye ga du for den?

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider