volvo 240cross Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Hei ! Lurer på om det er lov å lakkere hjelmer som brukes innen motorsport ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"Mr A." Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Nei.. Er vel noe regler for om det svekker hjelmen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wizzy Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 hvordan kan lakk svekke en hjelm? heh.. er ingen regler for det... Siter Billakkerer og oppretter. For mange doninger til å ramse de opp her.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"Mr A." Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Ikke spør meg, men det er det jeg har lest i x antall tråder her å forumet.. Ja jeg vet man ikke skal tro på alt folk skriver, så nettopp derfor bør du ringe til Norges Bilsport Forbund eller noe sånt :) Mener du får kjøpt hjelmer som er spesiallagd til å lakkes på .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TypeC Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Utdrag fra §304 1. Hjelm "Det er forbudt for andre enn produsenten å klebe klistremerker på- eller lakkere hjelmen. Det er ikke tillatt å bruke lakkoppløsende rensemidler ved rengjøring" Dette er fra bilsport boken 2007, har ikke 2008 foran meg, men tviler neppe på at det har blitt noen endringer. Siter Saken er biff!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 lim og andre kjemikalier svekker ytterlaget på hjelmen. dette lærer man allerede på moped teorien:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Februar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2008 Jaha? :S Lakkering er super-hot innen go-kart iallefall, og en hel haug med folk som har lakkerte hjelmer, fx. Atle Gulbrandsen, Stian Sørlie etc.. Om noen trenger lakkerer, så lakker Stian Paulsen hjelmer.. ;) Det er nok lov gitt... Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Februar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2008 Lakkering av hjelmer er ikke lov, det kan skjule tidligere skader. ;) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet Februar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2008 her har flere litt rett. man kan lakkere hjelmer, men kun glassfiber/carbonfiber. disse skal da lakkeres med en spesiel type lakk, som er beregnet for hjelmlakkering. det er nok da en vannbase, som ikke vil påvirke hjelmen. Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Nettopp. Og til moped-folka: racing-hjelmer er ikke godkjent til motorsykkelkjøring, og visa-versa :) Så hva moped-teorien sier til mopedhjelmer er egentlig litt irrelevant, da hjelmene jeg bruker iallefall, er glassfiber. Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Nettopp. Og til moped-folka: racing-hjelmer er ikke godkjent til motorsykkelkjøring, og visa-versa :) Så hva moped-teorien sier til mopedhjelmer er egentlig litt irrelevant, da hjelmene jeg bruker iallefall, er glassfiber. mc hjelm er godkjent til banekjøring med bil. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 Jepp. Anbefaler å ikke lakkere hjelmen, da risikerer du i allefall ikke ågjøre noe dumt! :) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Mars 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2008 mc hjelm er godkjent til banekjøring med bil. Ok, da beveger jeg meg tydeligvis på tynn is her... Men såvidt jeg husker, så er iallefall ikke Arai GP-5K hjelmen min, eller Peltoren godkjent for motorsykkel-kjøring. Og iallefall Araien er hot å lakke, så ser virkelig ikke hvorfor det ikke skulle være lov... Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
atle_kul Skrevet Mars 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2008 lakken svekker ikke hjelmen, men hjelmen skal være origina i farge og iklistremerker for at eventuele andre skader skal være synelig! det er noen hjemer det er lov å lakere,da sråt det inni dem! Siter Kjør hardt, kjør stil! Kjør japansk bil!; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg