Gå til innhold

spm om 16v gti makina (pl)

Ranger emnet

j_loftaas

Anbefalte innlegg

hallo.. eg skal da bygge turbo av minn 1.8 16v gti motor (PL).

og lurer da på kor mye turbo trykk den tåler før noe ryk? (skjifter topp pakning så denn ikke ryk ;) )...

åsså om det er noe ant eg bør passe på :)

og kann eg bruke org innspruten?

takker for svar..

jim :)

-Audi A6 2.5tdi familie vogn

-Merc w201 300TDT

XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil)

XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil)

Xyamaha Fzr 600 gammel mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lad på du gutten!!!

Å bygge turbo på budsjett er rein idioti uansett!!!

Motoren din tåler kanskje 0.4 bar uten modifiseringer.... hvis du er heldig.

Tommy

øhm... står det noe i tråden om at eg ikke ska bruke penger på dette da? vet da vell at det er dyrt og at eg må bytte stempler\råder++....

T_A_H: hehe.. jepp de skall eg jøre, rekna ikke med att det er bare plug`n play :P

trra: s2 stempler? hmmm.. passer de rett i altså?

takker for svar :)

jim

-Merc w201 300TDT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er budsjettet ditt da?

PS! har et sett med smidde JE lavkomp stempler til 16vT liggende

budsjett? ka e det for noe tull? :P har ikke noe budsjett så dette vert ett lang tids prosjekt.. mener og ha funne noe smidde JE stempler eg og en plass, muli det va på turbofun.no ...

-Merc w201 300TDT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har turbomanifold til salgs om du trenger

T3 flens, helt ny. 2000kr

hehe.. fristende, menn eg har desverre ikke peng te da nu.. må betala og jera meg feri med lappen først :)

så prosjektet kommer til og bli bjynt på alvor nor eg har fått lappen... till dess så kommer det til og bli litt små plukking og noe lettere overhaling av motor og bremser...

jim

-Merc w201 300TDT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

budsjett? ka e det for noe tull? :P har ikke noe budsjett så dette vert ett lang tids prosjekt.. mener og ha funne noe smidde JE stempler eg og en plass, muli det va på turbofun.no ...

Mine er nok billigere enn de du har sett på nettet ;)

Personlig ville jeg ha gått for smidde råder og stempler, og hoppet over S2 delene, untatt ev S2 innsug moddet.

turbo hadde jeg gått for T3/4 med en skikkelig støpt manifold. Hadde selv brukt og G60 digifant da det er billig og jeg hadde kunnet mappe det selv. Dyser hadde jeg brukt 504-660 et sted

Regn med 2-3000 for en manifold, 7t for turbo, 3500-4t for dysene, så må du ha stempler 4-7t, råder 3-9t. Kommer fort opp i over 20 000 bare her. Hvor mye effekt hadde du tenkt deg? Bruker du delene her har du bunndel som tåler 500-600 hk lett, burker du s2 deler, 300-320 hk.

Bruker du ikke digifant må du ha et datasprut. MS kan d u bygge selv for noen tusenlapper, men da må du mappe selv også, og helst kunne en del om elektronikk.

Et skikkelig ferdig sprut kommer fort på 10 lapper plus++++ og det samme for mappingen.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er nok billigere enn de du har sett på nettet ;)

Personlig ville jeg ha gått for smidde råder og stempler, og hoppet over S2 delene, untatt ev S2 innsug moddet.

turbo hadde jeg gått for T3/4 med en skikkelig støpt manifold. Hadde selv brukt og G60 digifant da det er billig og jeg hadde kunnet mappe det selv. Dyser hadde jeg brukt 504-660 et sted

Regn med 2-3000 for en manifold, 7t for turbo, 3500-4t for dysene, så må du ha stempler 4-7t, råder 3-9t. Kommer fort opp i over 20 000 bare her. Hvor mye effekt hadde du tenkt deg? Bruker du delene her har du bunndel som tåler 500-600 hk lett, burker du s2 deler, 300-320 hk.

Bruker du ikke digifant må du ha et datasprut. MS kan d u bygge selv for noen tusenlapper, men da må du mappe selv også, og helst kunne en del om elektronikk.

Et skikkelig ferdig sprut kommer fort på 10 lapper plus++++ og det samme for mappingen.

takker for bra svar :) vist eg leste rett så har du noen JE stempler liggende som passer golfen? :)

ang. effekt så hadde eg egentli ikke noe store planer om og ta ut "mere" enn 250-300hk alt over er ett + ;)

hele planen om byggingen bjynte da en kammerat av meg skaffet seg en audi a3 1.8T som er skremt opp till en 220hk, og siden eg ikke ser meg "råd" til og kjøpe bil for 150.000+ så fant eg ut eg sku bygge om golfen eg har så denn går bedre :P menn no har eg da funne ut at eg skall jøre alvår ut av spøken....

siden du ser ut t og ha MYE peiling på dette kommer eg sikkert til og plage dg over pm eller noe sånt nor eg bjynner på motoren for alvor :)

sidene eg har vert og sett på deler\priser er: KimmitSport.com, turbofun.no og bahnbrenner.com+ noen andre sider eg ikke kann i hode....

og nor du sier at eg må bruke digifant fra g60 så vil det si at eg ikke kann bruke org spruten fra 16v? datasprut hadde jo vert det beste, menn det må komme over tid da det koster litt det og... (jaja, vet jo att alt an er dyrt og :P )

beklager for rotete inlegg menn vart tatt litt i all hast :P

jim

-Merc w201 300TDT

Lenke til kommentar
Del på andre sider