Gå til innhold

10" nåkk? audi a4

Ranger emnet

tpower

Anbefalte innlegg

Heisann. Da har det seg sånn at jeg vurderer å handle inn litt bass til A4`en,noe billig. og ikke "for" mye trøkk, ekke helt min bil enda..

Først, holder det med 1 stk 10"?? (tenkte noe i denne duren:SUBWOOFERE - 10 tommer - Infinity Reference 1050W - Bilradiospesialisten)

og hvilken forsterker må jeg ha?

føler at jeg ikke trenger 6*9`ere, blir så mye lyd bak. (men er jo nesten billiger å handle pakke med 2stk 6*9 1stk 12" og forsterker.)

Og orginal høytalerene i front holder ei lita stund til.

Kom gjerne med eksempler:)

Edit: gjerne eksempler fra bilradiospesialisten p.g.a. at jeg bor deromkring..

- 95mod Audi A4 B5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det holder med 10" er opptil deg det:p

men siden du da antagerligvis er ute etter noe som krever liten kasse så bør du ta en titt på Hertz, men det tror jeg ikke brs har? får og få mest mulig lyd ut av en 10" bør du går får portet kasse og den infinity`en ble anbefalt 50l kasse så jeg. Her er en billig en som klarer seg bra i en kasse på 20l: Hertz ES 250 D evt. så holder det med 15l kasse på denne men en noe stiv pris: Hertz HX 250 D

som forsterker til es250`n så funker denne bra: Fusion EN-AM6001

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er inne på Infinity så brukte jeg selv en Infinity Kappa Perfect 10.1 sub i min mondeo sedan.

Denne var koblet til en 350w rms forsterker, og de fleste som satt i den bilen synes det hørtes ut som minst 2 stk 12" subber som stod der, og da var den montert i en 16-17 liters lukket kasse. (Den spillte forøvrig over 130dB @ 47Hz i den kassen i en sierra, og med 28 liters portet kasse spillte den 136dB @ 47Hz)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om det holder med 10" er opptil deg det:p

men siden du da antagerligvis er ute etter noe som krever liten kasse så bør du ta en titt på Hertz, men det tror jeg ikke brs har? får og få mest mulig lyd ut av en 10" bør du går får portet kasse og den infinity`en ble anbefalt 50l kasse så jeg. Her er en billig en som klarer seg bra i en kasse på 20l: Hertz ES 250 D evt. så holder det med 15l kasse på denne men en noe stiv pris: Hertz HX 250 D

som forsterker til es250`n så funker denne bra: Fusion EN-AM6001

nei, trenger ikke så lita kasse. Bare det ikke tar hele bagasjerommet..

det jeg lurer mest på er om man merker at det er noe trøkk baki der. vil jo gjerne merke det:P. men nabon har 1stk 12" ligthning(noe sånt) og det holder i massesvis.

- 95mod Audi A4 B5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, trenger ikke så lita kasse. Bare det ikke tar hele bagasjerommet..

det jeg lurer mest på er om man merker at det er noe trøkk baki der. vil jo gjerne merke det:P. men nabon har 1stk 12" ligthning(noe sånt) og det holder i massesvis.

Kamerat av meg hadde en sånn dobbelkasse med 2x12" Lightning Audio, så kasta han den ut og kjøpte den Kappa Perfect 10.1 subben av meg med kasse, resultatet var mye finere lyd og mer trøkk i bassen :)

Altså, nok en gang EN 10" sub som spillte bedre enn 2 stk 12"

Så finn noen som selger denne subben som har den i butikkdemo eller demobil. Skal koste 1990,- eller mindre, noen selger den faktisk for mellom 1990 og 2990,-

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider