BoraMan Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Har holdt på med ett prosjekt i en 2000-mod Bora en stund nå. Tenkte jeg kunne legge ut litt bilder av ting som har skjedd hittil. Målet er å være ferdig til sesongen starter. Dette er hva som skal inn i bilen: Subber: Hertz ML2500 2 stk Frontsystem: Hertz ML1600 2 stk + ML280 2 stk Forsterkere: Hertz HP1D + HP4 Spiller: Pioneer DEH-P88RS Kabler/koblingsutstyr: Tsunami og Connection Batteri: Odessey PC1500 Starta med å demontere framdøren for demping. Begge dørene har fått samme behandling. 1 lag med Vibroplast M1 og deretter 1 lag med SPLEN-3004. Fikk også lagt ett lag på bakluka. Før.... Etter.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoraMan Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Fortsatte dempinga av dørene. Bakdørene fikk gjennomgå samme behandling som framdørene. Ble desverre ikke noen bilder av prosessen her ettersom batteriet på kameraet holdt akkurat til ett siste bilde av den ene framdøra. Så nå skal batteriet lades slik at vi får til litt flere bilder ved neste økt. La ett lag med Vibroplast M1 på innerdelen av døra også. Vet ikke om det utgjør noen stor forskjell, men la ett lag likevell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoraMan Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Starta å forme diskanthus i dag. Har brukt støpeplast til å få grovformen så får vi finsparkle å slipe etterhvert. Skal til slutt trekkes med sort vinyl. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoraMan Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Har slipt støpeplasten på diskanthusene og lagt ett lag med finsparkel. Slipe igjen i morgen. Blir det bra da så kan vi kanskje prøve å trekke, hvis jeg har mere lim igjen da??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoraMan Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Da har jeg fått trekt opp diskanthusene mine. Bomma litt på vinklinga på diskanten, men ellers ble det bra. For vente å høre hvordan det låter før jeg evt. demonterer og bygger nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoraMan Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Fått montert midbassene i dag. Starta med å lage spacere melleom dørpnalet og innerdelen av døra. Og slik ble resultatet Har også fått dempet med Vibroplast M1 i bagajerommet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoraMan Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Har pusla litt med panelet på innsiden av bagasjeluka. Først prøvde jeg å fjerne det orginale teppet som var på. Dette satt noe helt for jævlig, så løsningen ble å mette det med polyster slik at det ble hardt og slipbart. fyllte også hullen med støpeplast. Deretter ble det sliping... sparkling... sliping... sparkling og atter sliping. Slik så det ut nå i kveld Skal prøve å få lagt til de siste detaljene og trekt den i morgen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoraMan Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Detaljen som jeg skulle ha på panelet til bakluka ble ikke helt som jeg hadde tenkt det. Så det ble bare en enkel Hertz-logo. Ikke det jeg egentlig hadde tenkt på, men det ble da ikke så aller værst da. NB! Skruene som er benyttet er bare midlertidig. Skal byttes ut med noen nøytrale plastplugger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoraMan Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Liten update. Byttet skruene på innerdekslet på bakluka og satt på pyntehetter. Har også lagt signalkablene i flettet kabelstrømpe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoraMan Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Ble ikke helt hundre prosent fornøyd med de forrige diskanthusene mine så det ble laga nye. Ble litt bedre denne gangen, men må trekke om den ene da. Beklager dårlig kvalitet på bilden men hadde bare mobilkameratilgjengelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoraMan Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Har begynnt å pusla litt med hatthylla. Støpte ytterfeltene i går med støpeplast og fikk slipa den i dag og lagt ett lag med finsparkel. Her er sparklet slipt ned. Må nok flikke ett par plasser i morgen for så å slipe ned igjen + å starte med detaljen som skal være i midten :) Mere bilder kommer i morgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoraMan Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Resultat av litt mer sparkling og sliping på hatthylla. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoraMan Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Kommet litt videre med hatthylla Modifikasjon. Dempet stålet med vibroplast. la også på ett lag med Bitoplast for å forhindre gnikkelyder. Legging av Bitoplast A10 på innsiden av dørpanel. Har lagt på begge framdørene i dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoraMan Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Prøvemontering av hatthylla Detalj til hullet i hattehylla Litt mere demping i bagasjerommet Demping av tak. 2 lag med Vibroplast og 1 lag med Splen 8mm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoraMan Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Da har jeg fått trukket hattehylla Med senterdetalj Montert i bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg