Gå til innhold

Mercedes W210 E220 cdi går i nødprogram + sikring ryker. Noen med peiling?

Ranger emnet

CommodoreA

Anbefalte innlegg

Siden mercefreaken er stengt for tiden, prøver jeg å se om det er noen her som kan hjelpe.

Jeg har en 99-modell E220 cdi som har gått i nødprogram flere ganger i det siste. Etter at verkstedet har hatt den inne til diagnose ble først luftmassemåler og EGR-ventil blitt skiftet, så gikk bilen greit en måneds tid, så blei MAP-sensoren skiftet, så har den gått greit noen uker, men nå tuller den igjen... (går i nødprogram, dvs. den går helt elendig dårlig) :(

I dag sjekka jeg sikringsboksen, og det viste seg at nr 17 var røket. Prøvde å skifte den, men det var tydeligvis en kortslutning, for neste sikring røk med en gang. Sikring nr 17 er ifølge tabellen til "heater booster", noe jeg trodde jeg ikke hadde på min bil...

Er det noen som har noen gode tips? Hva er sikring nr 17 egentlig til, og kan en kortslutning i den kretsen gjøre at bilen går i nødprogram?

Egentlig har jeg mest lyst til å kjøre hele den forb**** bilen utfor et stup, men hvis noen vet noe om dette er jeg svært takknemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke webastoen som går under "heatbooster"? mener ikke den skal kunne være årsaken til at bilen går ut i nødmodus..

Mulig sikringen er til Webastoen ja. Men jeg har ikke Webasto på min. Så da skal den ikke ha noe å si?

Litt rart at det stod en sikring der da, men den kan jo ha vært røket lenge da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet det er byttet endel av spjeldene i innsuget, er vacumstyrt. disse bruker og sote igjen pga. egr systemet avgir så mye slam, olje og koks. har dette vært sjekket?

Det vet jeg ikke, men skal høre om det i morgen. Bilen har time på verksted da. Jeg satser på å få den reparert nå, og så forhåpentligvis solgt den..

Sist den var inne sa mekanikeren noe om en annen ventil som hørte til EGR-systemet, mulig det er noe der? De har ikke nevnt noe om spjeld i innsuget. Skal undersøke det i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg funnet ut hva sikring nr 17 er til:

Den er til et system som skal sørge for at motoren blir fortere varmere ved temperaturer under -6 grader.

Men hva som kan gjøre at det blir kortslutning, og om dette systemet kan ha noe så si for at bilen går i nødprogram, det er vel noe annet. Men det var ikke Webasto da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider