Gå til innhold

Kompresjon i en 318is motor..

Ranger emnet


Boosti

Anbefalte innlegg

Jeg har etter bytte av topp på min 318is hatt problemer med stort olje forbruk (ca 1 liter i uka). Verkstedet som reparerte bilen mener det ikke er toppen, men stempelringene som har mistet spennne da motoren kokte et par ganger. Siden verkstedet ikke ville ta en kompresjonstest på motoren gjorder jeg det selv:

 

Resultatet ble:

 

Sylinder 1: 14,8 kg/cm2

Sylinder 2: 14,3 kg/cm2

Sylinder 3: 14,6 kg/cm2

Sylinder 4: 14,7 kg/cm2

 

Er dette bra eller dårlig? Hva er det orginalt på en M42 318is?

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo rimelig jevnt over alle sylindrene, så kan ikke tro at du har noen form for lekkasje der nei.. Om stempelringene er gåen, skal du få en veldig merkbart forskjell på f.eks en sylinder.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår