Gå til innhold

Sierra-trøbbel - Hjelp !

alexpea

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ny her, og trenger desperat hjelp til å finne ut hva som feiler kjerra mi :P

Ford Sierra 2.0 1986-87 (144 000km)

Dynamoen har sluttet å lade, og derfor får ikke batteriet noe strøm. Reima har hyla litt i det siste, så jeg skal skifte den. Har stramma den, og sett at dynamoen sviver rundt. Målte idag at batteriet har 12V spenning når motoren er av. Og akkurat samme når motoren er på. (Nyoppladet batteri) Da lader tydeligvis ikke dynamoen. Hva er galt?

I tillegg til dette, har bilen i de siste par månedene hatt ujevnt drag. Når jeg gir litt på, så nykker bilen noe voldsomt. Er et mareritt å kjøre forbi andre biler, da bilen har 0 å gi. Ofte har jeg vansker med å starte bilen når den er halv-varm. (Er visst et vanlig problem blant Sierra-eiere) En kar på et verksted kikka såvidt under panseret, og tok da av ledningen som kommer fra coilen og går til fordeleren. Han holdte så den borti karosseriet når jeg prøvde å starte bilen. Skjedde ingenting. Da sa han at fordeleren ikke fikk strøm fra coilen. Men dette er altså bare et problem som forekommer når bilen er halv-varm, som sagt.

Ehm..hva annet kan jeg opplyse om - jo har nettopp skifta alle tennpluggene. De gamle hadde masse irr all over !!! Jeg har hørt om tennplugger som blir oljete, men ikke irrete?!? Virker også som at registerkjeda rasler enkelte ganger når jeg er under panseret og hører etter mens jeg gasser på. Mulig det bare er lokket som ligger over å beskytter.

Håper at noen her har peiling, for jeg begynner å bli hjelpesløs - og liker ikke å måtte bøye meg i støvet og bruke flere tusinger på å få ting fiksa på verksted.. :(

Kjempe flott side forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ordna det idag. Viste seg at forrige eier hadde skrudd i strammebolten på dynamoen feil vei. Så da tenkte jeg at den skulle være slik. Ergo strammet den ingenting, og reima ble alt for løs etterhvert som jeg kjørte. Deilig følelse å kjøre igjen med en fix bil ;) Eneste problemet er at Sierra virker som de er FULL av feil?!? Hater gasspådraget, og at den er tungstarta når den er halv-varm.. :( Hadde også store problemer for noen måneder siden da bilen ofte stoppet helt opp når den var kald. Umulig å starte igjen før den ble kald. Stoppet bare opp, sånn plutselig. Svært irriterende den gangen jeg ble stående i en rundkjøring midt i sentrum mens mårra-rushet pågikk!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider