Gå til innhold

Tomgang/kraft/fusk problemer

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Fikk feilkoder 12-22-55 (Chrysler, Plymouth, and Dodge computer fault codes)

 

22* Coolant sensor signal out of range - May have been disconnected to set timing

 

Noen som har noen ideer til hva som kan være galt her? Forstod det slik, ifølge Chilton-boken, at coolant sensoren stod for å vise temperaturen på kjølevannet(?). Noe den gjør utmerket godt.

 

Motoren går ujevnt og ofte over 2000rpm på tomgang. Samt at den mister mye kraft slik at det ikke går an å "bremse på girene" om dere skjønner. Denne feilen kommer og går.

 

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til jeg lurer på;

Skal plukke deler fra en annen bil i løpet av uka. Lurer på hva jeg egentlig trenger for å bygge om til det beryktede "automat innsuget" som skal være større og gi mer effekt.

Har noen et bilde av hva jeg trenger?

 

Passer radiatoren fra automatgir versjonen over?

Andre deler jeg bør plukke når jeg er i gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd og slette feilkodene? I releboksen på førersiden i motorrommet sitter det en 20A bensinpumpesikring. Ta ut denne i ca 45sekunder og feilene forsvinner. Se hvordan bilen oppfører seg etter dette. Hvis feilen fortsatt er der, sjekk denne linken:

Neon Sensor and Part Locations her ser du hvor coolant temp sensor sitter. Da blir vel alternativet og bytte den ut, og slette kodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd og slette feilkodene? I releboksen på førersiden i motorrommet sitter det en 20A bensinpumpesikring. Ta ut denne i ca 45sekunder og feilene forsvinner. Se hvordan bilen oppfører seg etter dette. Hvis feilen fortsatt er der, sjekk denne linken:

Neon Sensor and Part Locations her ser du hvor coolant temp sensor sitter. Da blir vel alternativet og bytte den ut, og slette kodene.

Takker så meget. Skal sjekke dette etter jobb i morgen så håper jeg det er det som er problemet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Fikk for noen dager siden nye feilkoder. 21 og 27.

 

#21 Oxygen sensor signal doesn't change (stays at 4.3-4.5V). Probably bad oxygen sensor

#27 Injector circuit isn't switching when it's told to (TBI)

OR (MPI) injector circuit #1 not switching right

OR (turbo) injector circuit #2 not switching right

OR (all 1990-) injector output driver not responding

- check computer, connections

 

#21. Byttet oksygen sensoren for under et år siden. Er det da sannsynlig at denne har tatt kvelden igjen?

#27. Kan denne komme av den andre, evt omvendt?

 

Hjelp noen! :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
En ting til jeg lurer på;

Skal plukke deler fra en annen bil i løpet av uka. Lurer på hva jeg egentlig trenger for å bygge om til det beryktede "automat innsuget" som skal være større og gi mer effekt.

Har noen et bilde av hva jeg trenger?

 

Passer radiatoren fra automatgir versjonen over?

Andre deler jeg bør plukke når jeg er i gang?

 

 

Det du snakker om er vel ikke innsuget men spjeldhuset. Som er 52mm på automat og 49mm på manuelle neon. Noen merkbar effektøkning vil du ikke få, men hvis du bytter til 52mm tb og monterer Konfilter, vil du merke det veldig godt på gassrespons, samt at lyden når man akser er helt syk :D Ganske enkelt å gjøre det, skru av den som står på og monter den nye, verre er det ikke.

 

Sett at du vet hva et spjeldhus er da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår