Gå til innhold

Astra coupe dash

Ranger emnet

Opel4ever

Anbefalte innlegg

bytt for litt siden ut pærene i intrumentene til blå dioder for å gjøre det litt penere....tenkte jeg skulle bytte up pærene i klokken/temp målerene til blå dioder også....så jeg har et enkelt spørsmål...

hvordan tar jeg ut klokken/temå måleren? må jeg ta med hele det grå dekselet? hvordan gjør jeg dette?

takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først så tar du av dekslet under brekket, så skrur du løs ramma rundt gear spaken. Så tar du ut dekslet forran gear spaken, da kommer du til rundt askebegeret. der er det to skruer som holder midtkonsollen i underkant. cd spillern må også ut for det sitter to skruer bak ramma til cdspilleren. Nå kan du begynne å løsne midtkonsollen. Du får den akkurat nok fram til å løsne varmeapparatet (2 klips oppe + 2 klips nede). Når den er av kan du løsne midtkonsollen litt til så du kan ta av kontakta bak klokke/ temp displayet. Da skal hele være løs.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ai ai ai for en flott guide:D takker så mye :)

tenker jeg skal kjøpe dioder til resten av lysene da før jeg begynner med demonteringen....ta det hele i en gang liksom...

kommer bilder av bilen i ny tråd om noen dager også så følg med :)

er en sølvgrå 1,8 coupe som noen kansje såg på OMC treffer på rudskogen i fjor! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare fontlippe fra irmsher og emblemfri grill...

jeg kjøpte et instrument/temp panel sett hos dioder.no så blir muligens der igjen ja:)

har fiklet litt med den idag og er et par problemer jeg ikke fårstår helt :S får vel lage noen nye poster :S

edit: detta er bilen min

http://www.opelgalleri.com/pic/Treff/rud07/S5000832.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I speedo'en og infodisplayet kan du erstatte de pærene som sitter der med dioder med maken sokkel. Her har du ett bilde av diodepære til venstre og orginalpære til høyre.

bertone%20016.jpg

Det finnes mange forskjellige dioder å få kjøpt så alle er nok ikke akkurat lik denne, men de skal ha samme sokkelen. I alle brytere og knapper må du kjøpe løse dioder og motstander og lodde sammen selv, eller få noen andre til å gjøre det hvis du ikke kan lodde selv.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider