Gå til innhold

-04 V40 trenger DIN hjelp! ;)

Ranger emnet

jonleo

Anbefalte innlegg

Så har jeg gått til innkjøp av 1 stk 2004 V40 med 1.8 bensin (Limited Sports Edition eller noe i den duren). Ikke den aller sprekeste sorten vil jeg påstå, men jeg synes nå den tar seg bra ut..

MEN, jeg tror den kan komme til å ta seg enda bedre ut med litt moderat "styling" uten at jeg er interessert i å gå helt fast&furious :ass:

Problemet mitt er bare at jeg har jo lite peiling på dette, hvor går man, hva koster det, hva er lurt å gjøre og hva er skikkelig dumt å gjøre? Så jeg tenker her må da finnes noen som kan hjelpe til..

Litt bilder:

DSC01520.jpg

DSC01539.jpg

DSC01514.jpg

DSC01515.jpg

DSC01513.jpg

Så. Her kunne jeg tenkt meg blant annet å få sota rutene litt. Og da er jeg ikke interessert i biltemafilm som skrelles av i flak etter ei stund, men noe skikkelig som ser bra ut og holder.

Baklyktene synes jeg heller ikke står helt i stil til resten, lurer på om jeg skulle prøve å få tak i noe som ser litt bedre ut.

Felger.. erfaren som jeg var med lavprofil, tok det meg jo nøyaktig noen få uker å bulke den ene felgen litt for mye, så jeg må ha nye - noen som har ide om hva som kan se bar ut her? 17 eller 18 tommer? Hva er lurt? Det er 17" på bildene..

Og så drømmer jeg fælt om Pioneer AVIC-HD3BT...

Noen som har noe erfaring med montering av slikt? Vil det være fryktelig kostbart og mye styr? Ja, spilleren er jo grisedyr, men er man forelska, så..

Samtidig, det vil vel være lurt å klemme inn litt mer lyd i bilen i samme slengen..her igjen, jeg trenger ikke trommehinnekillere, bare god kvalitetslyd.

Såe.. what to do? Dette er et langtidsprosjekt, det er ikke sånn at jeg har ubegrenset med midler, så man får ta litt etter litt.. Men som sagt, dette er noe jeg er fullstendig ukjent med, så det hadde vært fint om noen med litt fartstid i faget kunne tipse meg litt om hvor man bør begynne, hvor man bør gå og så videre..

Jeg bor i Follo-området da, så hvis det er noen i distriktet som kanskje har litt peil og kanskje kunne tenkt seg å hjelpe til, så kunne jo det vært morsomt. Og igjen, jeg ønsker å få gjort dette litt ordentlig, så jeg eventuelt kan få solgt kjerra om noen år uten å tape enormt fordi ting er lurvete gjort..

Forøvrig ble den innkjøpt nå i høst hos en forhandler i Oslo, 52000 km hadde den gått da, 195000 dinarer. Skulle ikke være så altfor gæli vel..?

:thumb

Tillegg 2802:

Kan noen forklare meg greia med dette..fas 1 og fas 2 på Hova Com AB Bilstyling og andre steder? Jeg er virkelig en grønnskolling, men lærer stadig noe nytt.

Takk :)

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du fasit`n i følge meg:

50002-439346.jpg

50002-439347.jpg

18" felger, justerbart senkesett og toning av ruter helt frem :)

Justerbart senkesett får du vel fra 10k? å opp mener jeg, toning av ruter varierer, så det må du sjekke ut selv, men fra 4k og opp, 18" felger varierer stort, så det må du nok sjekke selv :)

Tror det er alt som skal til jeg :)

AlmRacing`s nybil:

2004 - Volvo S60 Turbo Limited Sport Edition!

Førstebil:

2001 - Volvo S40 Sport Edition!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fader, var fin den..

Senking er ikke noe jeg har tenkt veldig mye på, men det slår meg at jeg kanskje burde vurdere det ;)

Felgene var fine, men jeg har en vill ide om at sorte eller delvis sorte felger av noe slag kunne tatt seg bra ut. Dog, jeg er ikke kar om å klare å finne passende bilder på nettet.. kanskje det er noen som har no liggende?

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja, tja.. jeg har ikke helt avgjort dette ennå. For å si det sånn, ene dekket er punga og dødsdømt, og det er litt småhakk i felgen (sier seg vel selv hvordan det gikk til :P). Jeg har gitt meg selv frist til vinterdekka MÅ av med å bestemme meg for hva jeg vil gjøre. Men jeg kan si fra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjør det a, litt lyst på slike sammars felger, grunna at 18" blir for stort til look`n jeg skal ha tror jeg :)... :)

Tenkte litt på den der som jeg fant på nettet, grunna at du har svart bil å alt det der... Tror V40`n hadde blitt tøff slik. :)

AlmRacing`s nybil:

2004 - Volvo S60 Turbo Limited Sport Edition!

Førstebil:

2001 - Volvo S40 Sport Edition!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau. Du kan jo se her.. Dekka er nok bare å kaste, men jeg tror nå ikke felgene er helt verdiløse.

Mye kan du tenke deg å gi for disse da?

DSC02037.jpg

DSC02036.jpg

DSC02034.jpg

Ellers så har jeg funnet meg et par felger jeg ser for meg kunne ta seg bra ut, på felgimport.no:

felg2.jpg

felg1-1.jpg

Any opininons? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere gutta som evt var interessert i de felgene..

Inntil videre kommer nok ikke disse til å bli solgt. Økonomien har gjort et par utilsiktede krumspring i det siste, så jeg må legge felginnkjøp litt på is.. :(

Men, ingen som kan forklare meg disse fas-greiene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 3 weeks later...

Heh, nei.. det gjør i grunnen ikke det. Desverre.. økonomi og sånt, må nok moderere meg litt inntil videre. Men jeg skal oppdatere så snart det skjer noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Kom inn litt seint i diskusjonen her ser jeg, men har montert en sånn dobbel din spiller som du vurderte i min bil. og den passet nesten rett inn. måtte fjerne en plastikkskinne på hver side som orginalspilleren var montert på. De øverste felgene der kjører jeg på min bil og ble kjempefornøyd, men måtte senke den for å få den looken jeg ville ha. syntes den så ut som en pickupp uten senking

Lenke til kommentar
Del på andre sider