Gå til innhold

Skal kjøpe Audi 100 eller Audi 80 fra 1994

Ranger emnet

mistercartman

Anbefalte innlegg

Morn. Har egentlig sett meg ut en Audi 100 som neste bil, men hvordan er Audi 80`en i forhold? Tenker på tekniske problemer o.l. som er kjent ved begge modellene. Prøvekjørte en Audi 80 2.0E, tror den var med 90hk, og følte at den dro veldig dårlig. Men ellers likte jeg bilen.

Føler at Audi 100`en kanskje blir litt stor?

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, pen den. Men kameraten min kjøpte akkurat en -94 modell Audi 100 2,6 som hadde gått 160"km. Alle servicer, èn eier, 12 bra hjul med 8alu. Han ga 110.000,- + registrering.

Føler det blir for drøyt for en 80 med 2.0 90hk. Har prøvekjørt en med 115hk, og synes ikke den var så sprek.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Celikar

Morn. Har egentlig sett meg ut en Audi 100 som neste bil, men hvordan er Audi 80`en i forhold? Tenker på tekniske problemer o.l. som er kjent ved begge modellene. Prøvekjørte en Audi 80 2.0E, tror den var med 90hk, og følte at den dro veldig dårlig. Men ellers likte jeg bilen.

Føler at Audi 100`en kanskje blir litt stor?

2.0E'en har nok 116 hk. akkurat kjøpt en selv, 93 modell riktignok. er storfornøyd.

bilder på http://www.home.no/matk/audi80/

-93 Audi 80 2.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.0 har 90hk, 2.0E har 116hk. Men bilen jeg kjørte var en 2.0 med 90hk, og den dro dårlig. Da kjøper jeg heller en 2,3 eller 2,6 Audi 100.

Har litt lyst på Audi 80 da jeg tror forsikringa er litt billigere, men bilen som ble postet lenger opp var for dyr.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, pen den. Men kameraten min kjøpte akkurat en -94 modell Audi 100 2,6 som hadde gått 160"km. Alle servicer, èn eier, 12 bra hjul med 8alu. Han ga 110.000,- + registrering.

Føler det blir for drøyt for en 80 med 2.0 90hk. Har prøvekjørt en med 115hk, og synes ikke den var så sprek.

ja det er ikke noe sportsbil,men det var vel ikke senkesett til 11000,- tv og masse greier på denne audi 100`n vel?

min er en tidligere ambasadebil som er MEGET velholdt.;)

x 1986 mod golf gti 16v

x 1995 audi 80 avant

x 1992 bmw 325i coupe

+ mange drittbiler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått noen bud på bilen? Skal ikke nekte for at den ser bra ut. Senkesett er forsåvidt greit å ha, men jeg ville nok ikke gitt mye ekstra for å få det. Samme gjelder tv og dvd. Har ett dvd-anlegg i kikkerten for neste bil (type der skjermen kommer ut av dasjbordet i motorisert hovedunit), men dvd og tv er ikke aktuellt å betale mange tusen ekstra for å få med.

Om jeg skulle kjøpt en sånn bil, ville jeg sett hva tilsvarende ligger på som -95 modell og lagt til ca 1/2 prisen av utstyret du nevner. Det er en pris jeg ville vært villig til å gi.

Hmmm... la akkurat merke til eksosen. Ser du har DTM potte som stikker rett opp bak bilen. Isåfall blir jeg nødt til å bytte den også, og da blir 110k for mye.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt en bør styre unna 2,6 v6en,husker ikke hvorfor.

jeg har kjøpt en 91 mod audi coupe selv just, med 2,3E motor. en veldig fin motor,greit bunndrag og holder skyvet fint oppover. ikke noen racer bil men:) 0-100 gå på 9 sek å holder foreløpig:) venter bare på pris på ferrita rustfritt eksosanlegg nå:D

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Mulig man skal styre unna den fordi 2,8`en ikke er noe særlig dyrere, og 2,3`en drar nesten like bra og er billigere. Men det du får med 2,6`en er en stor v6 blokk som ser bra ut :) , 2,3`en har mer "kabelrot" og grått under panseret.

Men på 2,3`en er det vel egentlig lettere å se oljelekasjer o.l.

En 80 2,3 hadde vært midt i blinken, men dem er det få av (og gjerne i quattro)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått noen bud på bilen? Skal ikke nekte for at den ser bra ut. Senkesett er forsåvidt greit å ha, men jeg ville nok ikke gitt mye ekstra for å få det. Samme gjelder tv og dvd. Har ett dvd-anlegg i kikkerten for neste bil (type der skjermen kommer ut av dasjbordet i motorisert hovedunit), men dvd og tv er ikke aktuellt å betale mange tusen ekstra for å få med.

Om jeg skulle kjøpt en sånn bil, ville jeg sett hva tilsvarende ligger på som -95 modell og lagt til ca 1/2 prisen av utstyret du nevner. Det er en pris jeg ville vært villig til å gi.

Hmmm... la akkurat merke til eksosen. Ser du har DTM potte som stikker rett opp bak bilen. Isåfall blir jeg nødt til å bytte den også, og da blir 110k for mye.

du får billigere og dyrere 95 modeller men det er jo mange som ikke er i så go stand som denne.det har vært en del å kjikket på den og de har vært interriserte.får svar til uka.stussen er jeg enig i ikke er vakrest på en audi,men jeg kjøpte effektanlegg med valgfri stuss og de hadde bare dtm og noen firkantede rør inne og jeg måtte ha det montert raskt.har ikke byttet seinere pga god lyd:)

x 1986 mod golf gti 16v

x 1995 audi 80 avant

x 1992 bmw 325i coupe

+ mange drittbiler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

x 1986 mod golf gti 16v

x 1995 audi 80 avant

x 1992 bmw 325i coupe

+ mange drittbiler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Er vel bare en av dem som kan sammenlignes (nr. 3 fra toppen). Første selges hos forhandler (da betaler man vanligvis overpris for bl.a. å få garanti osv.), andre bilen er 2.0E som er 115hk versjonen, fjerde fra toppen er en 1,9tdi som er motoren jeg egentlig helst vil ha, men den blir for dyr, og femte fra toppen er vanvittig ombygd og har Porsche felger.

Men takk for annonsene :) Har funnet en annen til ca 80k, men den står et lite stykke unna. Den er strøken og har bytta mye i det siste. Bare 2 eiere og alle servicer. Desverre ikke alufelger, men alarm og endel annet utstyr.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp den og hiv på en turbo da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider