tompy a4 1,8tq 1997 Skrevet Februar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2008 Hey Jeg kjøpte bilen chippet til 180 hk så fikk jeg meg en boostcontroller å har tatt trykket til 1.1 bar. hva er hk på den da ? er dette farlig for turboen ? for den tåler jo 1.3 bar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet Februar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2008 Det er ingen fasitsvar på hvor mange hester motoren din yter.. Ladetrykk er ikke symptomt med effekt.. Hva mener du tåler 1.3bar? Kjører 1.45 på min jeg, men har nok et annet oppsett.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klyde2000 Skrevet Februar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2008 Hey Jeg kjøpte bilen chippet til 180 hk så fikk jeg meg en boostcontroller å har tatt trykket til 1.1 bar. hva er hk på den da ? er dette farlig for turboen ? for den tåler jo 1.3 bar. Så lenge chippen din er stilt til dette trykket er det ikke farlig. Men selvfølgelig, alt over orginalt trykk er ekstra belastning på turbo. Hvem levere egentlig 180hk chip til A4? Siter [X] Audi A4 1.8T 1997 Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tompy a4 1,8tq 1997 Skrevet Februar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2008 Jammen med chip er ladetrykket 0.6 bar men er skrudd den opp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klyde2000 Skrevet Februar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2008 Hørtes rart ut, er du sikker på dette? Bilen lader jo 0.5-0.6 orginalt jo. Siter [X] Audi A4 1.8T 1997 Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tompy a4 1,8tq 1997 Skrevet Februar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2008 turbotrykket går jo ikke opp om du chipper den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet Februar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2008 turbotrykket går jo ikke opp om du chipper den. Kan du da fortelle meg hva som bidrar i all hovedsak til at motoreffekten kan heves fra 150 til foreksempel 196hk uten og at turbotrykket økes? Joda, turbotrykkes økes, dysetider forandres, tenning forandres, men i all hovedsak, turbotrykket økes og hjernen får et grunnmap for det ladetrykket chip-produsenten har fastsatt at det skal kjøres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klyde2000 Skrevet Februar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2008 turbotrykket går jo ikke opp om du chipper den. Neivel? :op: Økt turbotrykk er en stor del av chipping, selvfølgelig stilles en hel del annet også. men uten turbotrykk får du lite ut av chippen. Siter [X] Audi A4 1.8T 1997 Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiM Skrevet Februar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2008 haha thomas.. eid Siter 96 A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tompy a4 1,8tq 1997 Skrevet Februar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2008 sorry da har vel jeg tatt feil :P jeg trodde når du chippet bilen så ville den bare øke mengden med drivstoff inn i sylinderen sånn at den fikk en dere blanding med luft å bensin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klyde2000 Skrevet Februar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2008 sorry da har vel jeg tatt feil :P jeg trodde når du chippet bilen så ville den bare øke mengden med drivstoff inn i sylinderen sånn at den fikk en dere blanding med luft å bensin. Det er jo sant. Men hvis man bare øker mengden bensin vil jo motor ikke fungere. Man trenger en viss blanding mellom luft og bensin, måten å putte mer luft inn i motorn på er økt ladetrykk som vil si mer luft (større komprimering av luft). Altså vil høyere turbotrykk(større kompresjon av lufta) sammen med den økte bensinmengden gi deg de ekstra kreftene en chip gir. Chippen stiller også på andre ting som tenning men det er ikke det mest vesentlige her. Siter [X] Audi A4 1.8T 1997 Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg