Gå til innhold

Dunkelyder begge sider fremme Passat TDI 1999

Ranger emnet

vwpassat_tdi

Anbefalte innlegg

Hører dunkelyder når jeg kjører over små hull i veien. Det gjelder begge sider fremme.

Er det støtdemper som er dårlig eller noe foringer etc i forstillingen som må byttes.

Fant også ut idag at høyre styreledd/endeledd må byttes. Heiste opp og rørte litt på hjulet og det er slakk....

Tenkte å høre før jeg kaster bort 1300,- på begge støtdempere foran, for så å finne ut at det ikke var det..

Takk for hjelp på forhånd.

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det var slakk i endeleddene? Så du at det var slakk i dem evnt. tok hånda over dem mens du tok slakken.

dunkelyder kommer som oftest av nedre og øvre bærearmer,

fremre nedre bærearmer kjenner du ikke slakk i ved å ta sideveis slakk på hjulet. Bakre nedre klarer du heller ikke å ta slakke med slik du har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke helt sikker, men en jalla mekaniker sjekket litt, mens bilen var på løftebukk. Jeg så selv at ytre styreleddet var det slakk i. Beveget litt på hjulet sideveis og kunne høre og se at det var litt slakk i den. En slik en: MECA Online Norge

må byttes høyre side. Venstre siden var grei.

Men når det gjelder dunkelyder vet jeg ikke om det er sammenheng idet heletatt med styreleddet....

Hvordan sjekker man at bærearmer er dårlige?

Er 4 på hver side, 2 øvre og 2 nedre ? Det var det jeg kunne se idag...

Problemet er at på det det minste hullet i veien så høres bilen ut som ikke har støtdemper liksom...gjelder begge sider!!

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider