T_A_H Skrevet Februar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2008 Moped er kanskje det som har interessert meg minst, men har likevel rotet meg borti en for å komme fra A til B inntil jeg kan ta plass i bilen. Og måtte ta en liten 3 dagers restaurering for å få ting til å se bedre ut. Det er snakk om en Rieju RS2 Matrix. Ved oppstart ville motoren bare på på rundt 5000 omdreininger. Det hender seg den fusker litt, og det er litt ettertenning. Det sitter en slags ettermontert turtallsperre,eller poitiknapp, for å ikke bli busta med trim, kan hande denne har hengt seg opp? Og hvordan tar jeg av den? Noen tips til hva som kan være galt? Mvh "4-takt." Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Februar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2008 http://www.mopedprotalen.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hi-Fi Lasse Skrevet Februar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2008 Turtallsperra er 99% sikkert koblet med strømtyv inn på den røde pickup kabelen fra coilen. Er ducati tenning på am6'en din. Har ikke prøvd og bare skru over knappen på turtallsperra da? fort gjort :p Men iallefall så får du prøve å koble den fra, altså bare ta av strømtyven. symptomene dine hørtes ut som poltiknappen(turtallsperra).. hilsen en som har skrudd litt for mye moped =p Siter Lek forsiktig, voksne kjører Bmw E46 320i - svart som natta ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Ved oppstart ville motoren bare på på rundt 5000 omdreininger. "ved oppstart" eller hele tiden? På setningen din virker det som det kun er rett etter du har startet den. Bytt i allefall tennplugg :) (uansett egentlig) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet Februar 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Takk for tips folkens. Skal prøve etterpå å se om det er politiknappen. Det jeg mente ved oppstart, er at jeg har ikke kjørt noe, bare såvidt fyrt opp et par ganger, og da ble det litt ettertenning. Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 er den trimma med sylle osv. så la den gå en stund så roer det seg sikkert Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet Februar 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Samma for meg og synd for den om den vil ettertenne. hahaheho Men klipte av det politiknapp-jallamekket, og da var det turtall problemet borte :D Finnes det termostat på disse? Den blir fort varm...... Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 det er en termostat, ja den sitter i toppen. du kan godt fjerne den men mopeden blir veldig treigt varm på vinterstid men det er ikke helt årstiden for din moped. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet Februar 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Bruker den ikke om vinteren heller.... Var bare så ruskete, så måtte lakke ramma og fikse litt, nå som det står stille litt med bil-prosjektet! Men skal nappe ut termostaten nå osm jeg først er i gang! Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg