Gå til innhold

Bytte til 1Y til 1Z motor, hjelp?

Ranger emnet

volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Hei!

Har endelig begynt å surre litt med golfen og samler deler.

Har fått tak i en annen motor typ 1Z (1,9tdi med sånn halvelektronisk sprut).

Men er det noen som har bytta fra 1Y til 1Z motor før?

Skulle likt å vist om det er mye kødd med ledningsnett for å få dette til å funke, eller om det bare er plug&pray...

Var nedom den lokale vw forhandleren for en halvtime siden men fikk bare beskjed om at han ikke hadde lov til å skrive ut sånn dokumentasjon til meg. Typisk. Haynes står det ikke ett pøkk om dette og finner ikke noe på vacn eller nettet generelt.

Motoren kommer for øvrig fra en seat toledo, men dette var bortimot identiskt mente han hos vw.

Noen som kan hjelpe?

Nye ting etter litt forsking:

Noen som vet hva jeg må mate ECU'en med? Er det stort mere enn spenning og signal fra potensiometeret på gasspedalen?

Og hva må jeg bytte for å bygge om fra vaier pådrag til elektrisk?

Motoren er forresten sett over og det ser ut til å være helt identiskt med motorrommet på golfen.

Får ELSAwin i mårra så da ordner koblingsskjemaet seg...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har glana litt i haynes, men såvidt jeg så var det lik null som omhandla monopoint(?) sprutet.

Men nå er det egentlig muligheter for at det ordner seg da jeg kjenner en som jobber med bilelektro.

Siste løsningen er å laste ned ElsaWIN som VAG bruker, der ligger da alt av tegninger og sånt på vw, audi, seat osv.

Ulempen er at det er 9gb å laste ned.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider