Gå til innhold

Smal bil? En noe uvanlig forspørsel

Ranger emnet

Patrex

Anbefalte innlegg

Jeg er omsider i den posisjon at jeg må anskaffe meg bil, et lenge utsatt kjøp. Leiligheten min har en garasje, hvilket jeg er ganske så fornøyd med. Garasjen står i en bakgård og jeg må kjøre gjennom en rundt 10 meter lang portåpning (nærmest en tunnel). Så langt alt vel...

Problemet, om jeg skal kalle det for det, ligger i at minste bredde i portåpningen er 204 cm! Det er ikke anledning til å snu bilen på innsiden, så jeg må nok finne meg i å rygge ut igjen. Det lar seg nok gjøre med mang en bil, men situasjonen har dog ført til at jeg er usedvanlig interessert i bredden til de biler jeg potensielt kommer til å anskaffe meg. Noen cm mindre i bredde, kan fort forhindre en ikke ubetydelig mengde riper i lakken hvert år. Ja, jeg er gift. ;)

Jeg lurer derfor på om noen kjenner til noen smale biler. Jeg har kone og (snart) barn, så jeg trenger en femdørs med god plass i bagasjerommet (til barnevogn). I utgangspunktet hadde jeg tenkt til å kjøpe brukt og ikke bruke altfor mye penger (definitivtuomtvistetligabsoluttmaksimalbeløp 200k, gjerne halvparten).

Jeg har tittet litt på Audi A2, som ser smal ut for mitt øye, men mitt ønske om å ha en smal bil har sin motsats i mitt ønske om å ha (1) fem seter og (2) nok plass til barnevogn i bagasjerommet (som nevnt over). Jeg har óg forsøkt å søke meg frem, men jeg har ikke funnet noen sider hvor man kan legge inn bredde som et kriterium, uten at det i seg selv er spesielt overraskende.

Noen som har noen modeller (bilmodeller, altså) å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skulle til å si VW Tiguan. Den er perfekt for ditt bruk men da sprenger du det definitivtuomtvistetligabsoluttmaksimalbeløp'et ditt.

Ellers liten 5 seter med plass bak? Polo Cross? Den er smal med overaskende stor plass inni.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyundai Atos er den smaleste 5-seteren jeg vet om. Om det er plass til en barnevogn i den er en anen sak.

Men seriøst, etter å ha kjørt ett par ganger gjennom "tunellen" så er du så vant med det at du kan gjøre det i blinde. Uansett om bilen er 180cm eller 150cm bred.

Det er nok verre med kona!

# 1996 940 herregårdsvogn

# 1969 Amazon 122S

Lenke til kommentar
Del på andre sider