Gå til innhold

enda mer om power filter her

Ranger emnet


200sx4ever

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe ja er vakene greier disse filtra =) er jo klar over at det ikke er no særlig å hente av effekt i et slik filter så hvorfor betale 800 når du kan få et til 159 hehe. fikk til og med kjøpt lakk til felgene mine å ennå kom jeg under 200kr hehe.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, helt enig;) er nok en liten stund til jeg kjøper meg nytt filter hehe... For som du sier så hvorfor kjøpe til nesten en tussing nårdu får til under 200 lappen?? hehe... Mange som påstår at biltema har elendig kvalitet på produkter, men jeg er strålende fornøyd med saker og ting jeg har kjøpt der oppe oppgjennom årene:D Så det er ikke så gale som folk skal ha de til å være hehe... Ha jo nettopp mekket et lite effekanlegg til min bil og de rørene jeg kjøpte hos Biltema kan du fortsatt se at nesten ikke er brukt i det hele tatt, men de jeg kjøpte hos Bilxtra er jo full i rust allerede:S Og det harjeg brukt i ca 2-3 uker:S Så Biltema er tingen hehe;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig, enkelte ting er like bra eller bedre på biltema, men ikke alt. har også kjøpt mye annet smått der som flisborr å slike ting å er kjempe fornøyd.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som skriker høyest om hvor dårlig Biltema-produkter er har ofte lite eller ingen erfaring med de. Om en er innom tidlig på dagen kan en legge merke til hva som står bak på kjeldressene til mnage kunder:-)

Kikket på de nevnte filtrene i dag, tviler på at der noe dårligere enn feks K&N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som skriker høyest om hvor dårlig Biltema-produkter er har ofte lite eller ingen erfaring med de. Om en er innom tidlig på dagen kan en legge merke til hva som står bak på kjeldressene til mnage kunder:-)

Kikket på de nevnte filtrene i dag, tviler på at der noe dårligere enn feks K&N

 

Tipper på at folk som syns Biltema bare har dårlige produkter går ut ifra prisene deres... Tror vel at alt som er billig er dritt elendig kvalitet på , men Biltema er et fantastiskt eksempel på at billige produkter nødvendigvis ikke er elendig kvalitet på:D Tviler veldig sterkt på at de konfiltrene til Biltema er noe mye dårligere enn f.eks K&N som nevnt og;) Jeg ville anbefalt folk til å gå på Biltema å handle, hvis de ikke vil bruke ørten tusen kroner på div. saker og ting til, når man får akkurat det samme til bare noen hundringser på Biltema med akkurat samme kvalitet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel sjekk av filtre er å tørke helt rent i innsugsslangen (som det jo alltid skal være) og så kjøre 20-30 mil på støvete veier.. har man "slipepasta" i slangen etterpå så blir de 800kr man sparte på filteret fort ganga med 10 for motoroverhalingen..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig, men regner ikke med at Biltema hadde fått godkjent filtrene sine hvis de bare ødelegger motoren:P Ikke noe stygt ment mot det du sier for er sef med på hva du mener;) Bare ville framheve at det ikke nødvendigvis er dårli kvalitet fordi det er billigere enn de kjente merkene;) Men ja, det er ikke like bra kvalitet som f.eks. K&N og GREEN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig' date=' men regner ikke med at Biltema hadde fått godkjent filtrene sine hvis de bare ødelegger motoren:P Ikke noe stygt ment mot det du sier for er sef med på hva du mener;) Bare ville framheve at det ikke nødvendigvis er dårli kvalitet fordi det er billigere enn de kjente merkene;) Men ja, det er ikke like bra kvalitet som f.eks. K&N og GREEN.[/quote']Godkjent? Ingen godkjennelse som kreves... alle og enhver kan lage filtre og selge de an mass. Om de filtrerer vekk unger,pukk og småfugler eller på bakterienivå bestemmes av produsenten og ingen andre. Derfor er en test à là den jeg sa grei å ta uansett filtertype man har,og uansett pris det hadde. Mitt valg er heller å måtte ha et filter stort som ei ti-liters bøtte med overflateareale som en fotballbane,med virus-utskillelsesevne... heller det enn et snertent lite filter som filtrerer som et dørslag.

 

En av grunnene til at skumgummifiltre f. eks. er elendige er at de har oftest en samlet overflate på 0.4 m² eller mindre,derfor må de ha "store" hull for å ikke strupe motoren. Desto mer areale man har,d.v.s. flere "pleats" (bretter) i et papirfilter/K&N-type filter,desto tettere kan de være,og desto bedre filtrering gir de for en gitt luftmengde. Ei nylonstrøpe robba fra dama stopper mye dritt på vei inn i en forgasser selv om man kan se igjennom,men da er ikke arealet større enn inngangen det er spent over...og da drukner den motoren. Eller feiter den opp,som et minstemål.. :)

 

Så,hvis man er på filtershopping og ser to "like" filtre,et dyrt og et billig,så kan man telle plater og se...har det dyre 20% flere plater,gir det kanskje ikke noe mer effekt enn det billige...men da filtrerer det sannsynligvis 20% bedre.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sant, men ta dette filteret som torshov hadde som bare var spunnet netting, leverandøren av det filteret ville ikke gå go for at filteret kunne brukes til kjøring, kun utstilling.

 

jeg mener å ha hørt at hvis filteret er skadelig for motoren må de opplyse dette.

 

men jeg skal prøve det du sier turboed1 med å vaske insugslangen kjøre 20-30 mil å sjekke igjen. for å se om det er no slipe plata der hehe. for man vet jo aldrig!

 

platene (hvis det er kurvene rundt på konfilteret) skal jeg telle dem så kan jeg telle på k&n filteret til kompis.

 

er jo artig å se :)

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilenmin001.jpg

 

bilenmin002.jpg

 

bilenmin003.jpg

 

her er noen bilder av filteret jeg har kjøpt, det er dobbelt konet. den største diameteren er på 15-16cm og den minste på 12 det er 40 plater i det ytre konet å 24 i det indre.

stoffet i filteret heter polyestervev og skal ha god kvalitet å skal ha en levetid på 3 til 5 år. KAN VASKES

 

tørket også av innsugs slangen nå å den var helt fin, så blir det å kjøre 20-30 mil å så sjekke slangen igjen for å se om det er noe mer skit der.

 

er veldig åpen for inspill og komentarer rundt dette, negatvie og positive komentarer. mener ikke at dette filteret skal kunne måle seg med k&n å andre dyrere filter, men hvis det holder er jo dette et billigre alternativ.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener ikke at dette filteret skal kunne måle seg med k&n å andre dyrere filter, men hvis det holder er jo dette et billigre alternativ.
Hvis det er like gullende rent der etter 20-30 mil,og du setter det på igjen og kjører et par hundre mil før du sjekker igjen og det fremdeles er helt rent,så er det jo et fullgodt alternativ.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er like gullende rent der etter 20-30 mil,og du setter det på igjen og kjører et par hundre mil før du sjekker igjen og det fremdeles er helt rent,så er det jo et fullgodt alternativ.. :)

 

:) er i gang nå hehe. syntes det er litt morro å sjekke slike ting.

skal holde denne tråden oppdatert på hva som skjer med filter og innsugsdelen over tid. ender det med et havari så kan jeg hvertfall

fraråde alle til å kjøpe det å stå for det jeg sier hehe.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår