Gå til innhold

Lær litt om 'lystgass' til bil

Ranger emnet

boXer

Anbefalte innlegg

Her kan du lære mer om dette...

Står litt diverse ting som kan være lærerikt for mange :)

Men det morsomme er dette:

"Injection of nitrous oxide into the combustion chambers of an internal combustion engine as a way to increase power output was discovered by the German air craft industry early in the Second World War. Thousands of German figher and reconassance aircraft were equipped with the so-called "GM-1" system which added nitrous oxide to the intake charge to compensate for reduced air density and less oxygen high altitude. The British Royal Air Force also used aircraft engines with performance enhanced by nitrous oxide. Interestingly, there was no use of nitrous oxide injection by the American military air forces other than very limited experimental use. It is interesting to ask oneself that, if nitrous oxide injection was so dangerous to an engine's reliability, why would so many airplanes have used it?"

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Prolixin

Hva synes dere ? er lystgass juks ? Det blir jo liksom ikke det samme som og ha effekten permanent. "Skal vi race ?" "Sorry, kanke!jeg er tom for lystgass!" liksom. Er jo litt slemt gjort å ha en flaske gjemt i bagasje rommet når mannen du kjører mot ikke aner dette ;)

Ja gass er juks... akkurat som turbo med boostcontroller :)

Men seriøst... hvem bryr seg, i mine øyne er alt lov, og gass er jo en billig måte å ha litt hester 'på lager'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Ja gass er juks... akkurat som turbo med boostcontroller :)

Men seriøst... hvem bryr seg, i mine øyne er alt lov, og gass er jo en billig måte å ha litt hester 'på lager'.

Joa, men det blir ikke helt det samme, En turbo kan man høre uten problemer. Og med engang man hører motstanderen har en turo under panseret så får man litt mere respekt. Lystgass kan man ikke høre, finnes jo mange "stealth" kit også, så det er umulig å se med første øye kast, hvis man tar en titt under panseret.

Hadde du likt å blitt flist av en lada med lystgass ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men det blir ikke helt det samme, En turbo kan man høre uten problemer. Og med engang man hører motstanderen har en turo under panseret så får man litt mere respekt. Lystgass kan man ikke høre, finnes jo mange "stealth" kit også, så det er umulig å se med første øye kast, hvis man tar en titt under panseret.

Hadde du likt å blitt flist av en lada med lystgass ? ;)

Greit man kan høre når noen har turbo, men man kan ikke høre hvor mange hester en bil har.

Om han har turbo og 300hk eller 250hk + 50hk gass er samme for meg.

Og jeg hadde ikke likt å blitt flisa av en Lada samme hva den hadde under panseret. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Greit man kan høre når noen har turbo, men man kan ikke høre hvor mange hester en bil har.

Om han har turbo og 300hk eller 250hk + 50hk gass er samme for meg.

Og jeg hadde ikke likt å blitt flisa av en Lada samme hva den hadde under panseret. :rolleyes:

Det er greit nok, men når man hører at motstanderen har turbo så kan man anta at han hvertfall kan ha endel hester under panseret.

La oss dramatisere litt hehe. Hvis jeg skulle kjørt pink slips mot en kar. Jeg hadde en små trimma suge motor. Så hører jeg/får jeg vite at motstanderen har en turbo under panseret. Da skjønner jeg at sannsynligvis har han flere hester enn meg. Men hvis han hadde lystgass og flaske gjemt i bagasjerommet, så hadde jo jeg ikke hatt sjans til å vite dette.

Catch my drift ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit nok, men når man hører at motstanderen har turbo så kan man anta at han hvertfall kan ha endel hester under panseret.

La oss dramatisere litt hehe. Hvis jeg skulle kjørt pink slips mot en kar. Jeg hadde en små trimma suge motor. Så hører jeg/får jeg vite at motstanderen har en turbo under panseret. Da skjønner jeg at sannsynligvis har han flere hester enn meg. Men hvis han hadde lystgass og flaske gjemt i bagasjerommet, så hadde jo jeg ikke hatt sjans til å vite dette.

Catch my drift ? :)

Greit... Men dette har ikke så mye med 'Lær mer om lystgass' å gjøre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt slemt gjort å ha en flaske gjemt i bagasje rommet når mannen du kjører mot ikke aner dette ;)

det er det man kaller en Sleeper.. :D :D og hvis du kjører pink slips uten og vite akkurat hvor bra den andre bilen går er du dum.. det er altid noen biler som går bedre en din men det gjelder og vite hvem :)

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

det er det man kaller en Sleeper.. :D :D og hvis du kjører pink slips uten og vite akkurat hvor bra den andre bilen går er du dum.. det er altid noen biler som går bedre en din men det gjelder og vite hvem :)

Det er sant, var bare et eksempel for å få fram poenget mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider