Gå til innhold

Må bytte registerreim og topp/ventiler. Noen i Bergen som vil gjøre (mot betaling)?

Ranger emnet

PasseG60

Anbefalte innlegg

Passaten min døde brått og brutalt i Kong Oscars gate 70 i dag.

Registerreima røk.

Er det noen som vil hjelpe meg å bytte den, samt topp og ventiler (om det også må byttes)?

Trenger plass å stå, samt noen med mer kompetanse enn meg.

Selvsagt betaler jeg, men ikke blodpris.. ;)

Det er ca. 14 dager ventetid på de fleste verksted her i Bergen, og det vil koste med det hvite ut av øyet, noe jeg ikke har råd til.

Noen som eventuelt anbefaler meg å bytte til 16v topp? Grunner for og i mot mottas.

Om det er noe jeg har glemt eller misforstått er det fint om noen opplyser meg om det. :)

Alternativt kan jeg bytte motor, men jeg er litt usikker på hvor lett det er mtp. syncrokassen i denne bilen. Er det plug-and-play, selv om?

*blah*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke den fjerneste ide om ventilene har røket. Det var NAF-fyren som sa (når registereimen ryker må du nok bytte topp også. Ventilene knuser alt.).

Mer enn den vet jeg ikke. Det hele gikk stille og rolig for seg; hadde gangfart, og bilen bare stoppet.

Får se om jeg får åpnet toppen i helgen..

*blah*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er du sikker på at det er det riktige svaret? Du finner det kun ut om du tar av toppen og ser. Det er fortsatt sjangs for at ventilene har tatt kvelden.Tar toppen kvelden er det som regel like greit å kjøpe en ny motor i stedet for topp hvis ikke du er heldig og finner en dele-motor.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge han ikke hørte no stygge lyder eller ser no i noen av plugghullene og kanskje ta en komp test så er vel det svaret godt nok..

er vel mye bedre å sjekke de 3 tingene der før man begynner med no motor bytte. det jeg mente var at vis den ikke tåler det så hadde det vært lite trolig at det hadde godt bra.

"Vorsprung Durch Technik"

Lenke til kommentar
Del på andre sider