Gå til innhold

får ikke gnist

Ranger emnet

_:OVeRHeAD:_

Anbefalte innlegg

jeg har nå koblet om ET motoren min til LH 2.4 sprut. bytta følere osv. koblet inn formotstander å gjort allt rett mener jeg.

men når jeg kinner så starter ikke bensin pumpa og jeg får heller ikke gnist.

coilen virker(prøvd den i en annen bil)

dysene mener jeg virker(dem er vertfall ikke brent)

boksene jeg har i bilen har nummer:

jetronic boksen 0 280 000 561

den svarte boksen 227 400 169

hører disse sammen? start sperre på dem?

-knaben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg har nå koblet om ET motoren min til LH 2.4 sprut. bytta følere osv. koblet inn formotstander å gjort allt rett mener jeg.

men når jeg kinner så starter ikke bensin pumpa og jeg får heller ikke gnist.

coilen virker(prøvd den i en annen bil)

dysene mener jeg virker(dem er vertfall ikke brent)

boksene jeg har i bilen har nummer:

jetronic boksen 0 280 000 561

den svarte boksen 227 400 169

hører disse sammen? start sperre på dem?

-knaben

Er ikke startsperre i de boksene, men de er til sugemotor. -563 og -148/-149 er til turbo. Bilen skal dog alikevel starte, men man må ta av wastegate staget på turboen slik at den alltid er åpnen. Må ikke å få ladetrykk uten riktige styreenheter.

Ellers kan det virke som om svinghjulssensoren ikke funker. Får coilen strøm?? den skal ha + strøm fra tenningslåsen, må koble på de ledningene som ligger orginalt i bilen. + strøm til coil kommer ikke i motornettet.

Elles ville jeg sjekka om det er en feilkobling eller ledningsbrudd til bensinpumpene.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, bensinpumpa skal gå i ett par sekunder uansett hvilke svinghjul som sitter på bilen. Systemreleet får en puls fra bensinhjernen første gangne man setter på strømmen, da går den i 1-2 sekunder, hvis den ikke får en ny puls (fra svinghjulsføleren) innen den tiden, så kobler den ut.

Jada, jeg tenkte på gnisten jeg. :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ville jeg bynt med å sjekke om du har riktig svinghjul, lrs kan du stå å file på starten i all evighet å fremdeles ikke få start;p

sjekk at du har hull inndeling på 60-2. har du ET svinghjul har du ikke hullindelingen til tirgger.

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UANSETT, svinhjul, bokser som ikke stemmer overens eller hva som helst, bortsett ifra:

og du ikke hører en kort summing i ca 1-2 sekunder, så får enten ikke bensinhjernen strøm, bensinhjernen er defekt eller mest sannsynligvis så er systemreleet defekt.

Så skal bensinpumpa starte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider