Gå til innhold

Oljeforbruk på 2,4

Ranger emnet

apache59

Anbefalte innlegg

Har ein 2001 V70 2,4 144 hk som har begynt og bruke olje ganske plutselig.

Den har gått ca 130". Ser ingen spor etter lekasjer, men kommer av og til blårøyk når eg starter kald bil.

Er det ventiltetninger/toppen som må overhales ?

eller kan det være veivhusventilasjon som er tett, og går det og skifte den med motor i bilen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ein 2001 V70 2,4 144 hk som har begynt og bruke olje ganske plutselig.

Den har gått ca 130". Ser ingen spor etter lekasjer, men kommer av og til blårøyk når eg starter kald bil.

Er det ventiltetninger/toppen som må overhales ?

eller kan det være veivhusventilasjon som er tett, og går det og skifte den med motor i bilen ?

kan godt være tett veivhusventilasjon,men litt tidlig at den skal være så tett at du får høyt forbruk allerede på 130",men vevhusventilasjonen er ikke noe du behøver å bytte den skal rengjøres og det går helt fint med motoren i bilen..Av med innsuget så sitter oljefella under der.Av med oljefella og tilhørende slanger.Gjøre skikkelig rent hullene i motorblokka og rens selve olje fella og slangene.Pass på at du ikke dytter eventuelt skit som måtte være i blokka inn i motoren.(Jeg tar altid et olje skift samtidig som jeg tar rengjøring av veivhusventilasjonen,er lett for at det kommer litt dritt inn i motoren)

VolvoForum - www.volvoforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har no hatt ute veivhusventilasjonen. Den var potte tett i det nederste røret. De tvar ein kurant afære og ta ut ja. Leita litt etter skruen nede til venstre på boksen ellers var det rett frem.

Regner med at oljeforbruket skal gå ned til normalt igjen no.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har no hatt ute veivhusventilasjonen. Den var potte tett i det nederste røret. De tvar ein kurant afære og ta ut ja. Leita litt etter skruen nede til venstre på boksen ellers var det rett frem.

Regner med at oljeforbruket skal gå ned til normalt igjen no.

Takker for svar.

Jeg legger ved en steg for steg forklaring her for de som eventuelt ikke har skrudd så mye før eller er redd for å begynne på noe de ikke vet om de kan avslutte!Denne er bare beregnet for Volvo sugemotor.Hvis noen trenger en steg for steg på Turbomodeller så bare si i fra!

Namnlöst dokument

Lenke til kommentar
Del på andre sider