Gå til innhold

Hvordan koble dual-ohm sub på monoblock ?

Ranger emnet

745Turbovogn

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger litt hjelp til hvordan jeg skal koble. Så jeg ikke ødelegger noe. Skjønner ikke helt dette med ohm og slikt.

- 1 stk fusion powerplant monoblock pp-am10001

- 2 stk TS-W257D4 i 37L portet kasse.

Laget en dårlig skisse her. Fint om noen av dere kunne gjøre den ferdig:)

kobleanlegg.jpg

Skal jeg koble 4 ohm? Hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kobla i går, men fikk f... ikke noe liv i anlegget:(

Problemet er at jeg ikke får nok spenning til forsterkeren. Hadde bare 10,8v både når motoren gikk og ikke gikk.

Samme på den styrestrøm saken.

Skjønner ikke helt det :S

Hadde normal spenning i sikringa i motorommet. Og på forsterker når cd spiller var slått av.

Har jeg for dårlig jording eller hva kan være feil??

Alle sikringer er hele!

Edit: Bruker kabel sett fra connection audison, FSK600. Er vel bare 25 mm2, men skulle vel holde det!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei:S Den nederst stål ramma som veggen er skrudd fast i er vel i kontakt med cassi trodde jeg...

Da skal jeg prøve å finne et bedre jordingspunkt. Skjære bort litt plast i gulvet, pusse litt og sette i en bolt.

Prøvde å strekke en kabel fra negativ polen på batteriet og men den ble vel ikke grov nok.

Lyser svakt i den røde lampa på forsterkeren som betyr at det er en feil.

Lyser ikke i den grønne lampa.

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så gikk alt til helvete :(

Kobla til et bedre jordingspunkt og alt skulle være klart, men da jeg skrudde på spilleren så begynner det å smelle, gnistre og ryke noe helt forferdelig i forsterkeren. Tok ut forsterkeren og sjekka sikringan som var like hele.

kobla på jord og + og styrestrøm igjen og prøvde uten signal og høytalerkabler, men det samme skjedde.

Hva i helvete har skjedd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider