Gå til innhold

Snodig problem med 86mod 2.0 sierra..


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Har en sierra stående.. En forgasser sak.. (elektronisk forgasser ellernoe).. Problemet er at bilen ikke starter..

 

Den soter ned pluggene når den en sjelden gang starter, men når man står å prøver å starte, drukner den pluggene. Pluggene er forresten helt nye. Den får altså bensin. Gnist får den også. Det fikk jeg erfare ihvertfall. :p

 

Uansett, har sett på tenninga.. Når veiva å kammen står på merkene, peker rotor ca mot radiator.. Mens merket på fordelerhuset til syl 1 er på andre side. (180 grader altså).

 

Har prøvd å snu fordeleren 180 grader, men da skjedde det fint lite.. Snudde den tilbake igjen, men uten hell..

 

Hva kan være årsaken til dette? Å hvor skal rotor stå når den skal stå på tenningstidspunktet til syl 1?

 

Håper på svar da dette haster litt. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis veiva står på merker, kammen på merket, og fordeleren på merket, så skal den starte, gjør den ikke det, så er KAMMEN 180grader feil ;)

 

Hvis alt står slik det har gjort mens du har brukt bilen, så står det IKKE 180 grader feil nå, så da er det mest sannsynlig forgasser dritten din som kødder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Reima har jo ikke vært av sålenge eieren har hatt og kjørt med bilen. Han har bare byttet plugger da bilen begynte å fjuske litt ved pådrag. Etter det har bilen bare blitt værre å værre.. Når den først starta igår, hørtes det ut som om den hadde ALVORLIG feiltenning.. Smalt i potta og masse sånt..

 

Men det jeg s ynes er så rart, at når veiva står på merket (det tykkeste), står kammen med merket på det lille hullet sitt, og fordelerspissen peker ca mot radiator. Altså hvis pluggledningene skal stå slik at nr 1 er over det merket, står rotor på nr 4. Men ikke på merket sitt, da merket er på nr1, 180 grader rundt...

 

Bilen bruker også SYKT med bensin sa eieren. En tur på ca 20mil brukte bilen 30 liter.. Så som sagt, får den alt for mye, å drukner pluggene.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant feilen til hvorfor bilen ikke startet ihvertfall.. Fordelerlokket hadde en LITEN sprekk, samt litt dugg.. Byttet lokk og justerte litt på tenninga å bilen fyrte..

 

MEN når jeg tok meg en liten prøvetur, var det så å si NULL trekkraft og bilen røykla ALT bak seg.. Så ingenting bak i speilet ihvertfall..

 

Har testet kompen på sylindrene og den var på 150kpi ellernoe på alle 4.. Hva kan være galt nå da?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er akkurat det som er problemet.. Er ikke vann i olja, eller olje i vannet.. Skjønner ingenting jeg.. :p

 

Men uansett, det hadde vel vist seg på en komp.test? Hvis topp-pakninga var gåen altså?

 

Den brukte ikke så mye olje heller på den turen jeg kjørte.. (kjørte 500meter kanskje, men røyk jo noe så sinnsykt hele veien).

 

Var forresten en hvit/gråaktig røyk noe som igjen tyder på vann.. Men som jeg sa, var dårlig med vann i olja.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsene fungerte supert. Slik dem gjør om motoren funker perfekt..

 

Motoren fungerer perfekt forsåvid annet enn at den er litt tungstartet samt at den mangler trekk-kraft. Hadde ca 3-4000rpm for å komme meg inn i garasjen som er ca 10% bakke på.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår