Gå til innhold

Uling/piping fra motor

Ranger emnet


Turbokassa

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har montert ny reim på dynamo og servo etter regreimskift.

Men så oppsto det en ulelyd/pipelyd når motor/reimene er kalde.

Har prøvd å stramme dynamoreim en del, men blir ikke borte.

Har ikke prøvd å stramme servoreim, tenkte å gjøre detta i morra/på morran.

 

Er vanskelig og høre eksakt hvor lyd kommer fra, men det er jo nød for og være reimene, er jo klassisk reimlyd.. hehe

 

Noen som har noen ideer eller triks til hvordan jeg får fikset detta?

Skjønner ikke hvorfor den uler så mye, er jo nye reimer.

Siden jeg ikke er 18 enda, står bilen mye stille, kan det være fordi de må kjøres inn litt? Har jo hatt motor gående en del, men ikke kjørt siden reimbytte såvidt jeg husker.

 

Håper noen har svar:D Takker for hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trogha

Du kan prøve å spraye litt siliconspray på reimene når bilen står og går. Hvis lyden blir borte er det en av reimene som uler, hvis ikke, er det noe annet som lager lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gi gass, slutta og pipe da.. :) får kjøpt sån reim spray og, så du spruta på, bruka det på knusern, den er det reimdrift på, og fylle seg med grus støv, og bjynde og slure, bruka en heil boks med sån spray, god som gull... klebe spray eller kva det heiter.

 

og du trykke mitt på reima for og sjå kor slakk den er, skall ikkje være for stramm heller...

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har strammet reima til dynamoen for mye kan også lagrene i dynamoen ule litt.

 

ja, er klar over det. Men litt usikker på hvor stor slark/hvor stram den skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skismøring tar vekk lyden:)(

 

men det blir ikke problemer med for lite friksjon?

Slik at reima slurrer/spinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 0,5cm

 

såpass ja. da er den nok ikke for stram.

noen som vet hva annet det evt kan være som lager lyden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er reimene eller dynamo, og lyden kom etter skifte av reg.reim, høres det ut som du burde gjøre jobben en gang til:)

 

er ikke regreim som piper?

hva kan man ha gjort feil a? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

prøvde med reimspray forrige uke. peip like mye om jeg ikke husker feil. har snødd en del de siste dagene og driver med andre ting, men skal få sjekka det nærmere snart :D

Takker for alle tips og råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hvis det ikke er reimene eller dynamo, og lyden kom etter skifte av reg.reim, høres det ut som du burde gjøre jobben en gang til:)

 

hva kan feilen være?

det er ikke strammehjulet som uler? det er ny orginaldel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår