Gå til innhold

Uling/piping fra motor

Ranger emnet


Turbokassa

Anbefalte innlegg

hva kan feilen være?

det er ikke strammehjulet som uler? det er ny orginaldel

 

Hvis det ikke er reimene/reimhjul/dynamo/spennrulle/vannpumpe er det vanskelig og si, hadde vært enklere og uttale seg hvis jeg hadde hørt lyden "live". Det kan jo være at det ligger et eller annet i klem eller noe i forbindelse med reg.reim skifte, som sagt,enklere og bedømme hvis man hadde hørt lyden.

Følger lyden motor/turtall eller er den konstant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyden uler i takt med turtall :P

derfor jeg tenkte det var viftereimer, ikke noe ukjent fenomen det så. har ikke fått sett så mye på detta. får se til neste uke en gang. kanskje litt bedre tid da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat bytta viftereim og han fikk en sånn ule/skrangle lyd etterpå. Han løsna reima og stramma den en gang til og da forsvant den. Han hadde nok stramma det for hardt.

 

Hvis det ikke er grunnen, prøve å rive av reima og se om lyden er der enda? Og fylle reima med reimspray. Pleier å spraye på begge sider av reima mens bilen står å går her, men pass fingra :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat bytta viftereim og han fikk en sånn ule/skrangle lyd etterpå. Han løsna reima og stramma den en gang til og da forsvant den. Han hadde nok stramma det for hardt.

 

Hvis det ikke er grunnen, prøve å rive av reima og se om lyden er der enda? Og fylle reima med reimspray. Pleier å spraye på begge sider av reima mens bilen står å går her, men pass fingra :D.

 

tenkte jeg skulle plukke av begge og sjekke dem og spraye dem, for så å montere.

så kanskje det hjelper :D

man må passe fingra nedi der ja, ikke veldig morro å ufrivillig besøke vifta :P haha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

har hatt av reimer, vasket helt reine og reimspraya nøye, piper enda, peip også uten reimer.

 

Har sånn halvveis lokalisert lyden til turboen.

Hva kan dette være? skal egentlig være ny/overhalt turbo da.

kjørt lite egentlig.

Hvordan kan jeg få sjekka detta?

Planer om å kjøpe sånn "putte i øra og høre dings", for å lokalisere lyden bedre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som vet hvordan jeg kan sjekke turbo?

går det f.eks. ann og ta den ut og kjenne etter slark i akselen. Hvor mye skal/kan det i såfall være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay..

takker.

kjøpte en slik en lokaliseringsdings, stetoskop eller hva det het.

Men i dag var lyden så å si borte. SELVFØLGELIG. tror ikke det er turbo hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

har snakka med noen andre, og latt de høre. de mener det er den "klassiske" volvomotor lyden. at den er i alle motorene.

Det høres ikke ut som noe farlig, så går nok helt sikkert bra. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår