Gå til innhold

Volvo d5 2004 taxikjørt..Er det smart????

Ranger emnet

anna_viktoria

Anbefalte innlegg

Hei

tenkte jeg skulle bytte ut min 850 med en d5 2004 model.Ser at de ligger på rundt 160.000++

Har kikket litt på de taxikjørte...det vil si fra 350.000 til 500.00 km.

Hva skal jeg se etter av feil og mangler??Hvor lenge går disse motorene egetlig?Service intervall osv?

Kjører stortsett langkjøring i norge og tyskland....trenger derfor en pålitelig bil.

Er takknemlig for all info.

Anna Viktoria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Og takk for svar.

Det sier nok seg selv at hvis en bil er tatt vare på,så er den sikkert i bra stand.

Det som "plager" meg litt er at dette er en relativt ny bil med masse elektronikk...jeg har ingen muligheter til å skru selv...også er det da hvilke erfaringer som er gjort med denne type bil/motor.

Jeg har hatt min 850 i 3 år....og den har startet hver eneste gang jeg har vridd om nøkkelen...kun skiftet olje hver 5000-10000 samt bytet slite deler...

Vil jeg få en like bra bil i v70 d5 som er kjørt 410.000??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Og takk for svar.

Det sier nok seg selv at hvis en bil er tatt vare på,så er den sikkert i bra stand.

Det som "plager" meg litt er at dette er en relativt ny bil med masse elektronikk...jeg har ingen muligheter til å skru selv...også er det da hvilke erfaringer som er gjort med denne type bil/motor.

Jeg har hatt min 850 i 3 år....og den har startet hver eneste gang jeg har vridd om nøkkelen...kun skiftet olje hver 5000-10000 samt bytet slite deler...

Vil jeg få en like bra bil i v70 d5 som er kjørt 410.000??

Motormessig tror jeg ikke det er så farlig.Automatkassen har en tendens til å begynne å si takk får seg når de runder 400.000++.De er jævlig dyre både og overhalle og kjøpe nye.Hvis du ikke kan skru selv så vil et automat havari fort havne på 60.000 kr.Har selv en kompis som kjører samme bil som drosje og har gått 680.000 km.Motoren har ikke fått annet en de servicer den skal ha og den fungerer perfekt,men han har byttet automatkasse 2 ganger.Den siste for 3 mnd siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider