Gå til innhold

da var audien i bergen.. men en ting eg ikkje skjønne

Ranger emnet


smeden

Anbefalte innlegg

si du kjører, og så dør motoren i det du trykker - og holder inne - clutchen?

 

Kan vel tyde på dårlig tenning? Slik at kjøper du tennkabler, plugger, rotor og fordelerlokk har du tatt unna "det du bør" og forhåpentligvis er kvitt problemet. :)

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

si du kjører, og så dør motoren i det du trykker - og holder inne - clutchen?

 

Kan vel tyde på dårlig tenning? Slik at kjøper du tennkabler, plugger, rotor og fordelerlokk har du tatt unna "det du bør" og forhåpentligvis er kvitt problemet. :)

 

jepp akkurat men hvis e dra clutsje ut igjen så starte bilen uansett... men har nettop skifra tennplugger da men bilen va sånn fra før av men kor mye koster alt i alt for alle delene og e det vansklig og skifte?

vw passat.... godshit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tennplugger er jo å skru ut og inn med nye (greit med tennpluggpipe til det)

fordelerlokket sitter med to klips, enkelt.

rotoren er bare å dra av, og trykke nedpå nye, enkelt.

bytte tennkabler, enkelt (bare husk rekkefølgen).

 

Blir vel noen hundrelapper som går med, men handler du hos Biltema f.eks. bør du komme godt ut av det, evt mekonomen (som vel er noe dyrere). Dette er typiske "byttevarer" når JEG tar over ny bil iallefall, og tar det maks 30 minutter med litt kåling. :)

 

Forresten, har du målt spenningen på batteriet ditt (med og uten motoren igang)?

Er det dårlig vil du ha lite futt på lavt turtall/tomgang, men idet du slipper på clutchen igjen vil du få mer turtall og da lade mer fra dynamo.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tennplugger er jo å skru ut og inn med nye (greit med tennpluggpipe til det)

fordelerlokket sitter med to klips, enkelt.

rotoren er bare å dra av, og trykke nedpå nye, enkelt.

bytte tennkabler, enkelt (bare husk rekkefølgen).

 

Blir vel noen hundrelapper som går med, men handler du hos Biltema f.eks. bør du komme godt ut av det, evt mekonomen (som vel er noe dyrere). Dette er typiske "byttevarer" når JEG tar over ny bil iallefall, og tar det maks 30 minutter med litt kåling. :)

 

Forresten, har du målt spenningen på batteriet ditt (med og uten motoren igang)?

Er det dårlig vil du ha lite futt på lavt turtall/tomgang, men idet du slipper på clutchen igjen vil du få mer turtall og da lade mer fra dynamo.

 

 

 

greit nokk det men eg tror ikkje batterie e dårlig...

men tviler det har nokka og si men har jo 2 forsterker som e på 600watt hver men eg hadde samme prob før eg monterte forsterkene

men eg skal ta meg en tur opp og kjøpe alt det dr men først skal me på byn:P:P

god helg folkens takk for svar

vw passat.... godshit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår