Øyvind Ryeng Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 La oss si at man har en sliten bil stående, som man rett og slett ikke gidder å fikse. I Tyskland står det en råere utgave av samme bil, som selges for en relativt billig penge. Den Tyske bilen tas inn i landet, og man setter momsgrunnlaget til 10.000 kroner, selv om man har betalt 40.000 for bilen. Så til det virkelig ulovlige: Man skjærer løs rammenummeret fra den gamle bilen man har stående, og erstatter med denne rammenummeret på den nye bilen. Flytter også over det gamle registreringsnummeret til den nye bilen. Den gamle bilen blir plutselig borte, og ingen merker noe til det. (Setter den enten på en låve langt borte fra alt og alle, eller klemmer den flat med en hjullaster og begraver den et sted.) Så bærer det avgårde til Biltilsynet for å få godkjent 'ombyggingen' man har utført. Tror dere de vil lukte lunta? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Dem kan sjekke om chassisnr er sveisa inn ved bruk av røntgen. Har tenkt den tanken selv :) Men om dem gidder gjøre det det er jo en annen sak :rolleyes: Vet ikke om dem gjør det uansett eller bare i spesielle saker. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet November 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Dem kan sjekke om chassisnr er sveisa inn ved bruk av røntgen. Har tenkt den tanken selv Men om dem gidder gjøre det det er jo en annen sak Vet ikke om dem gjør det uansett eller bare i spesielle saker. Man kan jo kanskje også bare kappe av fronten på den gamle bilen og sveise den på den nye? Hvis man skulle prøve seg på dette, og de kommer med et røntgen-apparat er det vel bare å komme seg derifra i en helvetes fart? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Joda det kunne vel gått.. også bare fortalt at du har sveisa på ny front pga skade. men nå står jo også stort sett chassisnr blant annet ved passasjerstolen å... men det er kanskje bare et skilt. hmm.. Lurer fælt på detta sjøl jeg. Kanskje noen her inne har litt mer erfaring med detta.. eller.. "har hørt om en som har gjort det" ;) Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ecko Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 det er en jobb man må kunne for å i det hele tatt å ha sjangs. Hvis man har et gammelt vrak stående er det vel få son gidder å ta seg alt det bryet det er å finne en tilsvarende bil, importere og bytte reg + chassi nummer. Men men, det er en mulighet jerkoff Siter Sierra-> FuckedOnRaceDay MR 2 '86-> Solgt Celica 87-> Ribba -> Spiker Charade-> Solgt tilbake Citröen ZX -> borte Corrolla EE 80 --> Døde og gjennoppstod som en flyende filmstjerne--> Skikkelig død denna gangen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spenol Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Originally posted by tekNetium La oss si at man har en sliten bil stående, som man rett og slett ikke gidder å fikse. I Tyskland står det en råere utgave av samme bil, som selges for en relativt billig penge. Den Tyske bilen tas inn i landet, og man setter momsgrunnlaget til 10.000 kroner, selv om man har betalt 40.000 for bilen. Så til det virkelig ulovlige: Man skjærer løs rammenummeret fra den gamle bilen man har stående, og erstatter med denne rammenummeret på den nye bilen. Flytter også over det gamle registreringsnummeret til den nye bilen. Den gamle bilen blir plutselig borte, og ingen merker noe til det. (Setter den enten på en låve langt borte fra alt og alle, eller klemmer den flat med en hjullaster og begraver den et sted.) Da ville man være bra dust om man skrev om det på nordeuropas største bilforum, komplett med en link til et bilde av bilen med regnummeret klart synlig. Og den gamle bilen bare "forsvinner"? Folk snakker... Siter A quitter never wins. A winner never quits. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 mener du at dette er nordeuropa`s største bilforum? :rolleyes: :rolleyes: Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spenol Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Originally posted by Schlasken mener du at dette er nordeuropa`s største bilforum? :rolleyes: :rolleyes: Aner ikke, var bare en overdrivelse for å få fram hvor mange som leser denne tråden. Noen av dem med blå skjorter og skinnjakke... EDIT: Eller hva det nå er Tollvesenet går med :D Siter A quitter never wins. A winner never quits. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet November 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Originally posted by spenol Da ville man være bra dust om man skrev om det på nordeuropas største bilforum, komplett med en link til et bilde av bilen med regnummeret klart synlig. Og den gamle bilen bare "forsvinner"? Folk snakker... Antyder du at jeg har planer om å gjøre noe slikt? Jeg er skuffet... Jeg spør jo selvfølgelig på vegne av min venn som har tenkt på dette. Men få høre mere om dette med chassibytte! Vil dette også funke hvis man skal bytte til et chassi som blant annet er originalt skjermbreddet? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 dette bør du bare glemme å tenke på. DU blir avslørt MED EN GANG! dette har de vært ute for så mange ganger.:rolleyes: Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spenol Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Originally posted by tekNetium Antyder du at jeg har planer om å gjøre noe slikt? Jeg er skuffet... Jeg spør jo selvfølgelig på vegne av min venn som har tenkt på dette. Som igjen bare tenkte på det helt tilfeldig, nærmest som en slags intellektuell lek... Eller kanskje han er ansatt på en trafikkstasjon, og prøver å finne ut hvordan onde mennesker kan tenkes å lure ham ;) Siter A quitter never wins. A winner never quits. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Tror dette kan gjennomføres jeg. Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Originally posted by tekNetium Antyder du at jeg har planer om å gjøre noe slikt? Jeg er skuffet... Jeg spør jo selvfølgelig på vegne av min venn som har tenkt på dette. Men få høre mere om dette med chassibytte! Vil dette også funke hvis man skal bytte til et chassi som blant annet er originalt skjermbreddet? Hmm, lukter jeg UR-quattro?? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dr.enos.pork Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Hvorfor vise bilen da? Bytt på en som allerede har skilt... Siter chatting with Ascona is like masturbating with a cheese iron,slightly amusing but mostly painful. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet November 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Hmm, lukter jeg UR-quattro?? Oddsen for det er vel marginalt større enn at en meteor på størrelse med Texas kræsjer inn klesstativet vårt, uten å skade det. :D Hvorfor vise bilen da? Bytt på en som allerede har skilt... Jeg skjønte ikke helt hva du mente. Som igjen bare tenkte på det helt tilfeldig, nærmest som en slags intellektuell lek... Eller kanskje han er ansatt på en trafikkstasjon, og prøver å finne ut hvordan onde mennesker kan tenkes å lure ham Haha, noe sånt, ja. Vi gjør vel ikke ulovlige ting, gjør vi vel? :) Men hvis JEG skulle gjort noe sånt, hadde det sikkert endt opp med at jeg hadde bestilt urquattroskjermer fra en hugger (hvis man mot formodning skulle finne en skrotet urquattro i Norge), og en aldri så liten 3B-motor fra S2 i samme slengen. Men heldigvis er det ikke jeg som har vurdert tanken på å snyte staten for cirka 60.000 kroner i engangsavgift. :D Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg