Gå til innhold

Tanker om å lure Biltilsynet

Ranger emnet


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by Finepix

Vil bare nevne at dette regnes som dokumentforfalskning, og vil nok ved oppdagelse bli belønnet med opptil flere år bak murene... og da er kanskje ikke 60 000,- så mye penger lenger:rolleyes:

 

Godt poeng. Det er en risiko man må vurdere, på den ene siden; 60.000 spart, og på den andre - fengsel :(

 

Da er det straks mere aktuelt med et chassisbytte, som noen nevnte tidligere. Få høre mere om det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

Ne... Tror det går bra jeg ;) Det du gjør da er visst i utgangspunktet lovlig, du bare "glemmer" å gå gjennom statens vegvesen ! For det går nemlig an å søke om chassibytte, da flytter du over drivverk, girkasse, bremser, bakaksel og motor (alt for å få den godkjent), og så banker vegvesenet inn det nye rammenummeret i ramma di !

 

 

Det du gjør for og få et lovlig chassibytte er:

 

Du snakker først med biltilsynet ditt og spør hvordan du skal gjøre det, de liker nemlig og få fortelle det til unge pøbler istenfor og bli det fortalt.

 

Det de forteller deg er:

 

De kommer og merker tre komponenter på gamle bilen motor, gir og bakaksling for en bakhjuls trekk.

Motor, gir og forhjulsstilling for forhjulsdrevne biler.

Det er dette de gjør her i området iallefall.

 

Deretter imoprterer du en donor bil som du flytter disse tre tingene fra, denne betaler du moms for.

 

Det du må huske på er att denne operasjonen må et godkjent verksted stå ansvarlig for, men visst du kjenner noen som driver et verksted så er nok ikke det det store problemet.

 

Og når dette er gjort så viser du bilen, alle er fornøyde og du får deg skilt helt lovlig og alt.

 

Du kan selvsagt kappe chassi nummer, men det du tjener på det er momsen.

Viss det er ombygging så må dette utføres slik att det blir godkjent på et tvilstilsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm...en bekjent av meg hadde en 1985modell 200E(w124)...rusten...stygg som F og rett og slett helt j*vlig..siden han er mekaniker dro han nedover til tyskland og kjøpte en E 220 1995modell (w124)..kom hjem og unnlot å registrere den..så nå kjører en 1995modell bil rundt registrert som 1985modell..og siden han er voksen kar på 45år og har kone og barn har han aldri blitt tatt....og han bor i oslo...'

 

hadde våre nye landsmenn prøvd noe slikt (jeg kanskje!!) så hadde jeg vel blitt tatt ganske så kjapt...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg Hadde en 88mod. bmw e30, 320i.

 

den var fra det "gamle" lovverket med oppbygging av kasserte biller eller noe sånt.. den hadde alt av chassis nr fjærnet, men hadde fått "slått" inn reg nr på ei plate i motor rommet. dette var ført opp i vognkortet.. den hadde jo vell vært superlett og fått gjort noe slikt med da, men har ikke den bilen lengre da :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien kan man imp en bil, flytte rammenr fra en bil som allerede har skilt på, over på den imp bilen. Da trenger man ikke vise bilen noe som helst vei.

 

Men å gjøre det er en helt annen sak.

 

En dag du kræsjer og dreper lille Lise-Lotte på seks år i baksetet på den andre bilen og de tar bilen din ned på Bilsakkyndige for teknisk gjennomgang, finner de kanskje ett-og-annet på bilen din som de ikke helt skjønner. F.eks feil motornr, andre bremser, større motor, sveisespor/sparkelspor på rammenr relaterte områder, osv, osv...

 

Eller det går bra og ingen merker noe.

 

Men vil du finne det ut? Det er vel spørsmålet. Gjør det heller på den andre måten, med flytting av deler. Da kan man jo samtidig få sjansen til å bygge opp en bil, og få det som du vil...

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for inspillene, alle sammen! Da skal jeg be kompisen min (haha) som tilfeldigvis har en Coupé Quattro Type85 om å hute seg til et huggeri å kjøpe seg urquattrodeler og montére på den gamle bilen sin. Litt rustsveising blir det sikkert på ham (liksom), men han får bare bite det i seg og få det gjort. Kanskje han tilogmed lærer noe også av å mekke litt på bilen sin.

 

Eventuelt får han (begynner det å holde med 3. persons-perspektiv nå?) gjøre som tidligere foreslått, utføre et chassibytte hvis han skulle få for mye rust i øyet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du litt lur da så imprterer du bilen som vrak, slipper stort sett med å betale vrakpanten på 1500kr :D. Kan d ikke registreres senere men skulle ikke tro mn be rre prisen i Tysklnd for en sån bil. eh knpp gikk til helvete på tstturet. :mad:

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn: den billigste urquattroen jeg fant i Tyskland kostet 73.000 kroner + moms, så det er HELT uaktuelt, med mindre jeg finner et ihjelkjørt vrak, eventuelt en delebil på en Tysk skrothaug. Men på http://www.mobile.de finner man som oftest ikke vrak/delebiler, hvor kan man isåfall finne slike? Og de Tyske bilopphuggerne som eventuelt måtte ha hjemmeside, har den _sikkert_ på Tysk; hvilket jeg ikke kan :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

Er du litt lur da så imprterer du bilen som vrak, slipper stort sett med å betale vrakpanten på 1500kr :D. Kan d ikke registreres senere men skulle ikke tro mn be rre prisen i Tysklnd for en sån bil. eh knpp gikk til helvete på tstturet. :mad:

 

uansett bare mva på bilen .. så lenge importbilen ikke regges..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke et karosseri skifte utløse oppbyggingsavgift a? blir slettes ikke billig hvis det er tilfelle...

 

har selv sett biler med nr bytte.. skummelt.. For 6-7 år siden ble en gra escort rs cosworth som ble bygd i 93 beslaglagt av kripos.

 

bilen hadde fått nytt "karroseri" . Var opprinnelig en 1,6 hertz utleiebil. Var på tur til england og kom hjem som en fullblods gra bil.. Bygd av RED teamet i england..

 

 

Var faktisk 2 personer som gjorde dette samtidig, det kjipe var att en som kjøpte igjen den ene bilen fikk den beslaglagt når han hadde den. Personene som unnlot å melde fra om dette fikk en stor straff med full avgift og styr.. kjipt, men riktig når en gjør noe ulovlig..

 

 

dette ble gjort før vi fikk de sorte skiltene på rallybiler, da kjørte man enten med utenlandske skilter på de dyre bilene.. Avgiftenen kvelte nesten sporten.. godt det ikke er slik mer..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lett å oppdage feil rammenr. De fleste biler har de INSTEMPLET på en lett plass. Å bytter du det.. Så ser de det veldig lett. Du skal være rimelig proff for å skjule det. Og de ser det også om bremser o.l ikke er i samsvar med den modellen du har.. Å blir du tatt. tar først tollvesenet å puler deg bakfra, så tar purken over og til slutt domstolene før du blir sendt til fengselet og tatt der av alle..

 

Sånn går det når man kjører ihjel lotte-lisa på 6 år med en sånn bil som noen tidligere sa her.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår