Gå til innhold

Hurtigruten tur retur bergen-ålesund i kommende uke?

Ranger emnet

xZoPpY

Anbefalte innlegg

Hei

Har muligens tenkt meg tur fra Bergen til ålesund på torsdag kveld, framme fredag morning og retur fra ålesund til bergen lørdag kveld og fremme søndag morning.

Skal ha meg turen om det blir bilkjøp. Skal levere min bil og hente ny bil samme sted om alt går som planlagt.

Skal gjøre dette siden jeg har hørt det kan være masse snø over fjellene nå, stemmer dette? Vil derfor unngå dette siden ingen av bilene er vinterbil.

Noen som har erfaring med å ta hurtigruten sammen med bil?

Om noen ikke har noe å ta seg til disse dagene og kunne tenke seg å bli emd, som er bilinteressert, gi en lyd! Har en til plass i bilen.

Er ikke hundre prosent sikkert, men må planlegge :)

Tar i mot alle kommentarer og tips med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok anbefale hurtigruten ja.. Jeg kjørte Ålesund - Charlottenberg for noen uker siden, og det anbefales IKKE! :)

Kjøpte også min nåværende bil fra trondheim i disse vintertider, og hurtigruten var nok det beste valget for meg. Mener på de har

spesialpriser om du reiser med bil selv? Det gjorde ikke jeg.

Men må være en fin tur da ;)

:: Civic VTi :: LINK

x - '96 Celica T20

x - '96 Civic EJ9

"Jeg fikk vaksine på ungdomskolen, mot sånn BMW eller BCG eller hva det nå heter..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :)

Husker du sånn ca pris på det? Var litt dumt at jeg måtte legge det over så mange dager, i og med de andre båtene ikke tok biler.

Vet du hvordan det er å komme inn på hurtigruten med lav bil? Er det på flere plan man må opp eller ned før man får parkert bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig redd for det med senket bil jeg og, men det var

null stress.. De har en "heis" de senker opp og ned, slik du ikke tar nedi. Jeg hadde vel en .. to-tre cm? (40mm fjører pluss styling)

Pris? Tja, mener på jeg betalte rundt 1800(?) for civic'en en vei. Så de tilbudene er nok verdt en kikk.. Og en annen ting, jeg var helt klar for å kjøre min nye fine bil av båten selv, for å unngå å skrape, men dette er det kun mannskapet som har lov til. Du parkerer i køa, og går ut av bilen, så kjører DE inn/ut.

:: Civic VTi :: LINK

x - '96 Celica T20

x - '96 Civic EJ9

"Jeg fikk vaksine på ungdomskolen, mot sånn BMW eller BCG eller hva det nå heter..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider