Gå til innhold

Får ikke start på 89 mod 520i 12v

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei.. Fikk et plutselig problem med min 520i her idag.. Bilen startet å ble kjørt ca 10meter for så å bli stoppet å satt til sides noen timer.. Etter dette skulle jeg ut for å handle, satte nøkkelen i å skulle starte. Bilen startet i ca 1-2-3 sek for så å dø ut. (Ca som om når bilen blir fri for bensin).

 

Skrudde av å på tenninga mens jeg lå på hue under bilen for å høre etter bensinpumpa. Hørte ingenting. (Hører den som oftest ganske godt når den surrer å går).

 

Var under bilen senere idag for å se om jeg fant pumpa slik at jeg fikk sjekket om det var dårlig kontakt på ledningene osv, men fant lite under der.. :P

 

Fant et filter som står i framkant av bensintanken skrudd fast i selve gulvet på bilen. Ligger pumpa på disse bilene i selve tanken? Eller er det ei pumpe jeg har oversett?

 

Isåfall, hvordan kommer jeg til denne pumpa for å sjekke tilstand? Er det som oftest pumpene som ryker, eller er det ofte ledningsbrudd/svikt av rele/sikring osv? Har forresten sjekket sikringen til bensinpumpa. Den var iorden. Rele'et har jeg ikke sjekket. Bilen har gått 298k.

 

Håper noen vet svaret på dette rimelig kjapt, da jeg trenger bilen i neste uke.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å ta en hammer og legg deg under bilen og slå på enten høyre eller venstre side av bensin-tanken mens noen andre prøver å starte.. hvis bilen da starter er det nok bensinpumpa som må skiftes;) Prøv det du=)

> Suzuki Pv50 Turbo *havarert på låven*

> Datsun Pickup (ukjent slag) *Spiker*

> Volvo 240 Tic *Traded*

> BMW 520i *Til Salgs!*

> Nissan Sunny 1,6 SLX *Go'bilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk start på bilen søndagen.. Skulle ta den inn i garasjen på startmotoren, altså bilen i gir med clutchen ute, å vri på nøkkelen.. Men så starta jæveln etterhvert.. Å siden da har den funka.. Skjønner ingenting jeg.. Ligger pumpa i tanken altså?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ja, jeg vet ikke.. :p

 

Har forresten fått et problem med tankmåleren etter den hendelsen i første post. Når jeg har full tank (80L) og kjører ca 50 mil, begynner lyset på tom tank å lyse.. Men jeg har ca 30L igjen på tanken.. :s

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår