Gå til innhold

Vil en forsterker gjøre lyden bedre i dette tilfellet?

Ranger emnet

peugeot1001

Anbefalte innlegg

Er nok desverre dyrt med Caraudio:( Noe forbanna drit... Men tro meg' date=' det e verdt pengene;) Ikke det at jeg kjører rundt med et sykt anlegg og en monsterforsterker (for det gjør jeg ikke), men er nå bedre enn UScrvor hehe... Har du anlegg? Hvilke forsterkere ha du sett på??:D[/quote']

har ikke "anlegg". har bare 4 vanlige høytalere fra pioneer ^^ og en billig sony spiller, og aktiv sub fra biltema ( som forøvrig overrasket veldig positivt i forhold til prisen på 800kr)

husker ikke hva jeg kikka på, men var en 4-kanaler med 4x75watt rms til 1800 elns. og uscarvor har vel 4x5W ekte rms :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nå helt greit ut da:D Hva betyr egentlig RMS? Aldri forstått meg på det hehehe... Men så kan jeg jo egentlig ikke allverden om anlegg heller hehehe...

rms er "ekte watt" som en forsterker eller høytaler gir ut.

watt er ofte mye høyere enn rms watt, og er overdrevent fordi det er målt på frekvenser som gir helt fæl lyd. Det er bare for å skryte på seg mye watt. Så det er viktig å kikke på rms, og ikke watt ;)

er hvertfall sånn jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rms er "ekte watt" som en forsterker eller høytaler gir ut.

watt er ofte mye høyere enn rms watt, og er overdrevent fordi det er målt på frekvenser som gir helt fæl lyd. Det er bare for å skryte på seg mye watt. Så det er viktig å kikke på rms, og ikke watt ;)

er hvertfall sånn jeg har forstått det.

aaaaah:D Takker for svaret hehe;) Har lenge lurt på hva RMS betyr;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider