Gå til innhold

spørsmål ang øvelsekjørig når man har mistet lappen

Ranger emnet

lloydsb

Anbefalte innlegg

ble onsdag 27\2-08 målt til 99 i 60 sona..

Jeg har samtykket til farten og godtatt at de kan ta lappen og dette...

utsettelsen er jo 6-8 måneder og bota på 9k eller mer, ender nok med 8 måneder hvertfall..

Jeg er bare lærling og svært lite inntekt, men det har vel ikke noe å si??

har jeg noe og komme med...

har jo funnet ut litt i ettertid, at lasern må være kalibert osv åssen vet man at dette ble gjort?

og siden jeg har(hadde) lappen på prøvetid, så etter utsettelsen hva må jeg ta da? Teori prøven og oppkjøringa er det ikke det?????

Jeg vet ikke hvem kontaktene dine er, som du skryter sånn av, men de har åpenbart ikke helt kontroll på "kunnskapen" de sprer. Kalibreringskontroll skal foretas før og etter bruk samt at man skal utføre en light-variant av denne sjekken hvert 20. minutt laseren er i bruk. Avstandsmålingen gjøres på 20 meter, ikke på 50. I tillegg skal man sjekke at siktet er korrekt justert horisontalt og vertikalt, og dette gjøres mot et objekt på ca 200 meters avstand (intet krav til nøyaktig 200 meter, men det er det beste).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du kan spille på at laseren dems er feilkalibrert, de er veldig nøye på dette. De har sikkert også et bevis på at den ble gjort det å legge frem, dersom du slår deg vrang.

Og, ja - du må ta teori og oppkjøring på nytt.

Det beste for deg er nok bare å godta straffen og lære til neste gang. Kommer ikke noe godt ut av å krangle med de da de etter all sannsynlighet har håndfaste beviser å legge frem i en eventuell rettssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble onsdag 27\2-08 målt til 99 i 60 sona..

Jeg har samtykket til farten og godtatt at de kan ta lappen og dette...

utsettelsen er jo 6-8 måneder og bota på 9k eller mer, ender nok med 8 måneder hvertfall..

Jeg er bare lærling og svært lite inntekt, men det har vel ikke noe å si??

har jeg noe og komme med...

har jo funnet ut litt i ettertid, at lasern må være kalibert osv åssen vet man at dette ble gjort?

og siden jeg har(hadde) lappen på prøvetid, så etter utsettelsen hva må jeg ta da? Teori prøven og oppkjøringa er det ikke det?????

Du kan prøve å spille på at du er lærling med lav inntekt, det kan hende at de synes litt synd på deg. Du må likevel være forberedt på at de vil gi faen i det, for ettersom du er lærling md lav inntekt, burde du aldri ha kjørt for fort...:)

Når politiet foretar stasjonær fartsmåling med radar, stoppeklokke eller laser, skal de fylle ut et skjema som heter "Logg om stasjonær fartskontroll" eller noe i den duren. Her krysser man av for at de ulike sjekk-/kontrollpunktene er utført før, under (displaykontroll hvert 20. minutt) og etter bruk.

Hva gjelder selve kalibreringen, foretas denne årlig at Justervesenet, og hver laser skal ha et sertifikat/bevis som sier at det ikke er mer enn et år siden den var inne til kalibrering/kontroll hos Justervesenet.

Begge disse dokumentene er det mulig å kreve at påtalemyndigheten fremlegger ved en eventuell rettssak, men det er ikke garantert at retten ser nødvendigheten av det.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har godtatt straffen og det alt.

lappen var jo bare på prøvetid, men det ikke noe mer en teori og oppkjøring???

Får bare vente og se da hvor lenge jeg mister den, og hvor stor bota blir. :(

etter det har gått halvparten av utsettelsen, har jeg tenkt og prøve på å få den igjen tidligere, selv om det er tydlighvis er liten sjanse etter det jeg har hørt...

Skal å søke om å få øvelsekjøre før, det er det vel større sjanse får at jeg får lov til???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bota kan du jo dele opp til 100,- mnd vis du vil. Veit ikke om du kan spørre etter kalibrerings papir, advokaten min skaffa de så jeg fikk se dem sjøl.

Det som er litt domt med å godta på stedet er at da er det fritt fram for politiet lell om dem har gjort en feil. Dem er slue som bare det.

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bota kan du jo dele opp til 100,- mnd vis du vil.

Det kan du iallefall ikke sånn helt uten videre! for å komme under 500kr/mnd så må du søke og dokumentere inntekt/utgifter. Been there done that!

Ta bota og straffen som en mann :hellothere:

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

heisann, når jeg var lærling så ble jeg målt til 96 i 60 sonen, fikk 5000 i bot og 6mnd uten kort, slapp å kjøre opp på nytt :) så jeg vil tro at du har mulighet til å få noe avkortning iallefall.. :)

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

du har ikke lov å kjøre noe motoriset kjøretøy innen de månendene du fikk i straff. etter straffen har gått ut kan en begynne me øvelseskjøring og ta teoriprøven og oppkjøring.

er enig med Aeomholt:)

ble selv tatt i 127 i 80 sonen:P

15 Nissan Leaf Nordic

05 VW Caddy 1.9TDI
x08 Volvo S40 1.6D Mom
x96 Ford Mondeo 2.0 GLX
x68 Peugeut 404

Lenke til kommentar
Del på andre sider