Gå til innhold

SR20DET motor i en s13?

Audi_80/nsr_wannabe

Anbefalte innlegg

Hei

Lurte på hva som må til for og få en slik motor godkjent? Er gjort litt med motoren som: Redtop JDM, oljekjøler m/relocate, FMIC?, Garret Gt2871 turbo, megan eksosmanifold og downpipe, Nooze 3" eksos,Walbro 255lph bensinpumpe,Justerbare tensionrods, Greddy TypeRS BOV, Blitz luftfilter, RPS clutch, AEM Bredbandslambda. Vet ikke hvor mye det har og si. Men har vel litt? Er ikke den store eksperten når det gjelder tuning=)

Er nye bremseklosser rundaboudt.

Lurer bare på hva jeg må gjøre, og gjerne evt. en ca. pris for og få dette godkjent? Og viss jeg evt. Ikke godkjenner, hvordan blir det når bilen skal på eu-godkjenning? Sjekker de slikt? Og hvis jeg skulle hatt en naf-test på den en gang den skal selges, kan de si noe på motoren, og gi meg visning eller noe til biltilsynet eller bryr de seg ikke? De bare ser over bilen liksom?

Ble en del spm. Men sån er det når man ikke har så mye peiling selv. Håper det er noen som kan besvare spm.=)

mvh.

Bil nå:

Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3"

x-biler:

Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod.

Audi 80 85mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Lurte på hva som må til for og få en slik motor godkjent? Er gjort litt med motoren som: Redtop JDM, oljekjøler m/relocate, FMIC?, Garret Gt2871 turbo, megan eksosmanifold og downpipe, Nooze 3" eksos,Walbro 255lph bensinpumpe,Justerbare tensionrods, Greddy TypeRS BOV, Blitz luftfilter, RPS clutch, AEM Bredbandslambda. Vet ikke hvor mye det har og si. Men har vel litt? Er ikke den store eksperten når det gjelder tuning=)

Er nye bremseklosser rundaboudt.

Lurer bare på hva jeg må gjøre, og gjerne evt. en ca. pris for og få dette godkjent? Og viss jeg evt. Ikke godkjenner, hvordan blir det når bilen skal på eu-godkjenning? Sjekker de slikt? Og hvis jeg skulle hatt en naf-test på den en gang den skal selges, kan de si noe på motoren, og gi meg visning eller noe til biltilsynet eller bryr de seg ikke? De bare ser over bilen liksom?

Ble en del spm. Men sån er det når man ikke har så mye peiling selv. Håper det er noen som kan besvare spm.=)

mvh.

Hei..

Tror du ikke får godkjent med den motoren i norge,

Er ingen andre som har fått godkjent en sr20det motor i en s13 før, som jeg vet om ihvertfall.

Men ang... eu godkjenning så skal det gå bra.

Mvh jonas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal det være problem og godkjenne den motoren egentlig? De laget den jo til s13. Det blir jo det samme som en annen bil med 1.8 og 2.0. Så bytte over skjønner jeg ikke hva som er problemet? Folk setter jo mye motorer i og bygger om og får godkjent.

Hva ser de på til vanligt, hvis du bytter motor da?

Bil nå:

Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3"

x-biler:

Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod.

Audi 80 85mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal det være problem og godkjenne den motoren egentlig? De laget den jo til s13. Det blir jo det samme som en annen bil med 1.8 og 2.0. Så bytte over skjønner jeg ikke hva som er problemet? Folk setter jo mye motorer i og bygger om og får godkjent.

Hva ser de på til vanligt, hvis du bytter motor da?

Nei jeg skjønner ikke heller hva som skal være probleme egentlig.

Ja s13 kom både i ca og sr motoren, men her i europa kom den bare med ca18det, Kankjse det har noe med det å gjøre?.

Men jeg vet ikke om noen som har fått det godkjent i norge.

Men hvorfor dem ikke har greid det vet jeg ikke, biltilsynet i norge er ikke det letteste å ha med å gjøre.

Men hvis du skal prøve ¨få det godkjent så ønsker jeg deg lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg skjønner ikke heller hva som skal være probleme egentlig.

Ja s13 kom både i ca og sr motoren, men her i europa kom den bare med ca18det, Kankjse det har noe med det å gjøre?.

Men jeg vet ikke om noen som har fått det godkjent i norge.

Men hvorfor dem ikke har greid det vet jeg ikke, biltilsynet i norge er ikke det letteste å ha med å gjøre.

Men hvis du skal prøve ¨få det godkjent så ønsker jeg deg lykke til:)

Har vel alt med at den motoren ikke er typegodkjent i s13 i europa. Da setter biltilsynet seg på bakbeina

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

saken er den at det finnes ikke godkjenningspapierer for selve motoren her i europa. Du vil aldri kunne godkjenne en s13 med en sr motor. Det blir omtrent det samme som å sette på en påhengsmotor fra en båt oppi en bil. Fins ikke godkjenningspapirer på en påhengsmotor for bil...

Beklager, vet akkurat hvordan du føler det. Etter å prøve sr20 på bane ville jeg så sinnsykt ha en slik motor i min 200sx som jeg skulle til å kjøpe før jeg mistet lappen. sr20 motoren har et sykt bedre bunndrag enn ca18 motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det også nevnes at ca18det er like god, om ikke bedre, enn sr20det. Dette skyldes at sr20det motoren er laget av alu, mens ca18 er laget av jern. Så om man virkelig skal bygge motor, så kan man like godt gå for en ca18.

Hvor godt bunndraget er skal jeg ikke si noe om, da jeg ikke prøvd sr20det.

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, har sett en del av disse ca18det skjære seg mye fortere enn sr20 uten at noen av motorene har fått byttet stempler, råder, veiv osv. Om man skal trimme mest mulig uten å bytte noe av det ovennevnte osv, tåler nok sr20 mest.

Men jo, bunndraget er helt vanvittig mye bedre enn sr20. Jeg har selv kjørt ca18 med 300 gamp og der skjedde det nesten ingenting før 3500-4000 og på 5000 smalt den skikkelig inn. og dette er med t25 turboen som er original og den har kjempe rask spool-up i forhold til mange andre, så jo, jeg mener at sr20 er mye bedre i bånndraget. men hver sin mening. lyden derimot er mye tøffere i ca18. sr20 høres ut som om den ikke får noe særlig turtall, selv om man nesten ligger på 8k omdr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider