ICossieI Skrevet August 4, 2002 Rapporter Share Skrevet August 4, 2002 Noen som vet hvor mye det vil koste meg, å få instalert nitro system på RS turboen min ? Og er det lovlig i Norge ? Hvilke endringer må jeg gjøre på motoren da ? Siter onfiredevi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 5, 2002 Rapporter Share Skrevet August 5, 2002 Skal du ha et NOS system? (NOS er et firma ikke en måte å trimme på) Trur det hadde vært mye billigere med et ZEX system. ZEX system er progressive lystgass system som automatisk varierer mengde på lystgass med hvor mye gass(pedalen) du gir. De kit'ene koster i overkant av 6000kr fra USA. Vet ikke om de har ferdig kit til bilen din men. Slike lystgass systemer er ulovlig å bruke siden man får mer effekt som man ikke har betalt avgifter på, men det er ikke ulovlig å ha det montert. Så da trur jeg biltilsynet må ta deg på 'fersken' :D Kjenner ikke til motoren din noe særlig, men jeg regner med at den tåler noe sånnt som 50shot spray (50hk gass) i 10-15sek om gangen. Så da må du ikke gjøre noe med selve motoren, bare borre litt til dysene på innsug ++ trur jeg. (flyttet tråden også jeg... den passer absolutt ikke under Streetracing) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 5, 2002 Rapporter Share Skrevet August 5, 2002 Les litt på denne tråden også.... ;) http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=2196 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet August 5, 2002 Rapporter Share Skrevet August 5, 2002 prøv på http://www.sverrekahrsracing.no Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3ess/nos Skrevet August 5, 2002 Rapporter Share Skrevet August 5, 2002 Kosta 9000kr til M3`en på Sverre kahrs racing.Ingen større modifikasjoner på motoren.Litt andre plugger ellers ingen ting.Da fikk jeg 100hk+.Men du får mye større kit! Siter 1994 M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet August 5, 2002 Rapporter Share Skrevet August 5, 2002 Artig at dere tar opp dette nå, det var en TT som rasa etter 30 min med ett Zex system her for noen dager siden. Sjekk thread på http://www.vwvortex.com ligger på technical / 1.8T forumet. Hadde jeg hatt link hadde jeg postet den :) Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet August 5, 2002 Rapporter Share Skrevet August 5, 2002 kjører du med gassen på i en halvtime er det ikke rart da.. de anbefaler vel en 15-20 sek maks.. Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 5, 2002 Rapporter Share Skrevet August 5, 2002 Originally posted by Gringo Artig at dere tar opp dette nå, det var en TT som rasa etter 30 min med ett Zex system her for noen dager siden. Sjekk thread på http://www.vwvortex.com ligger på technical / 1.8T forumet. Hadde jeg hatt link hadde jeg postet den :) Etter 30min?! Hvis han brukte det i 30 min er han det største idioten på jord kloden ellerno. Men det sier jo mer om motoren eller instalasjonen en ZEX kit da. Det er beregnet på et 402m drag lissom, max 10-15sek på alt annet en V8. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet August 5, 2002 Rapporter Share Skrevet August 5, 2002 Originally posted by boXer Etter 30min?! Hvis han brukte det i 30 min er han det største idioten på jord kloden ellerno. Men det sier jo mer om motoren eller instalasjonen en ZEX kit da. Kanskje du skulle prøve å finne posten før du kommer med meldinger ?? TT225 motoren har smidde stempler og råder - infoen om at motoren hadde rast var rettet til vedkommende som ville ha ett NO2 system - du foreslo ZEX - hence the refferal to VW Vortex. Løp og finn thread :rolleyes: Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 5, 2002 Rapporter Share Skrevet August 5, 2002 Originally posted by Gringo Kanskje du skulle prøve å finne posten før du kommer med meldinger ?? TT225 motoren har smidde stempler og råder - infoen om at motoren hadde rast var rettet til vedkommende som ville ha ett NO2 system - du foreslo ZEX - hence the refferal to VW Vortex. Løp og finn thread :rolleyes: Denne Audi TT karen hadde ikke ZEX kit engang. "The problem was, that he didn't have a colder spark plugs" Som jeg sa, sier mer om instalasjon og motor. Gjør man som man skal og ikke bruker et kit på en motor som ikke tåler det, så går det bra. ZEX kit'ene er veldig bra, og får veldig bra kritikk i USA, og de skal ikke sammenlingnes med NX kitene fordi de er ikke progressive. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet August 5, 2002 Rapporter Share Skrevet August 5, 2002 OK. my mistake da. Menrelevant for topic uansett - da er det NX man ikke skal ha da :rolleyes: Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet August 5, 2002 Rapporter Share Skrevet August 5, 2002 Originally posted by Gringo OK. my mistake da. Menrelevant for topic uansett - da er det NX man ikke skal ha da :rolleyes: Mye mulig, jeg hadde ikke kjøpt det iaff... etter å ha sett masse bilder av biler som har eksplodert hjemme i garagen og sånn. Riktignok på grunn av feil i varme teppe på flasken og noe ventiler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.