Gå til innhold

turbo på 2.0e / 2.3E


SenatorTurbo

Anbefalte innlegg

skal etter hvert montere turbo på en kompis sin 190 e

 

motoren som sitter i er en 2.0e i ok stand.

noen som har prøvd dette og har noen formening om hvor mye trykk etc som motoren tåler?

 

er 2.0 og 2.3 e motorene identiske med tanke på eksos og innsug?

vil tro det er slag og bor som er forsjellige.

for hvis vi blåser 2.0 vil en 2.3 bli erstatningen.

 

så et lite dilemma....

mere bensin!

dysene som sitter på de motorene er ikke like enkle og bytte til større såvidt jeg vet da jeg ikkke har peiling på cc og de ikke er kompatible med noe annt enn mercedes orginal dyser.

 

tillegsprut eneste løsning?

og er det progresiv bensintrykksregulator på innsprøytningen orginalt?

 

mye spørsmål her nå men takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal bare hive på ei snurr og få det til og funke og holdbart...

men så sjønt det ryker så blir det en 2.3.

 

begge motorene har 9 : 1 i kom og er egnet til formålet og eneste grunn til at 2.3 er mer egnet er motorvolum og derav muligheten til og ta ut mer effekt.

og en 300 motor blur dau i forhold til hvilken som helst turbomotor med samme antal hester! og svintug. så det er uaktuelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Sats på tilleggs innsprøytning :)

Etter det jeg har hørt er det ikke mye som kan gjøre med orginal innsprøytning..

Men det sies at du kan klare ca. 0,5bar med orginal innsprøytning, selv om dette nok er litt i grenseland.

 

Legg ut bilder når dere begynner da :D

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilder kan jeg altids slenge ut når en bynner...eller har bynt såhvit med karoseriet da ..

skal helakkeres bilen i ocean blå metalik og det sitter evo styling på bilen tror det er det iallefall og hvitt skinnintreør,

skal kansje byttes det da men får se.

 

iallefall skal jeg ordne turbo oppsettet på bilen hans siden jeg har bygd et par turbomotorer, men jeg har aldrig skrudd merche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har ikke opnet en mershe motor og sett på råder og stemplers dimensjon , materiale.

men tviler på at de er av verste kvalitet.

etter komp og beregne skulle en helt greit kjøre på 0.7 bar med ett RIKTIG innstilt tillegsprut.

 

har egentelig tengt og modifisere en feuelrail fra en calibra 16v.

til en eller 2 dyser med hver si trykkbryter.

for på den sitter det en progresiv bensintrykksføler som øker bensinmengde med trykket.

så er det bare og sette på t stykker på tur og retur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
bruk 2 literen! den har mye mer anleggs flate slik at det skal mer til før topp pakningen ryker lettere på en 2,3 liter. jeg har et tileggssprut liggende til salgs, ta kontakt! har også en manifoil, rør, ic+++

 

Men 2,3literen har litt lavere komp. igjen da :)

Pris på eksosmanifold?

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår