Tsbusa Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 Bra sagt PasseG60! Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 fordi jeg kan kjøre bil, derimot folk som er 16år har ingenting i trafikken å gjøre. samt de som trur at alle skal vike for dem pga at de kjører moped/motorsykkel...:fucku: huff.. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 jeg hater slike som kjører mopeden sin nesten borti siden på bilen, samt skal kjøreforbi på høyresiden også! Ja jeg er en av dem som legger seg til venstre når mopedene skal forbi!:hellothere: Du er klar over at du hørest ut som en idiot, og at du utsetter andre for unødvendig fare slik du oppfører deg i trafikken. De få frynsegodene vi moppedister har er at vi har lov til å kjøre forbi køer, og bruke kollektiv-felt. Er det min feil at du velger å kjøre en 2 tonns stålklump? Hva plager det deg at jeg kjører pent og pyntelig forbi deg? Det er du som bryter loven ved å hindre meg, og det er min helse du tuller med! Om jeg plutselig får en Volvo inn i siden, en som ikke liker at vi på 2 hjul har en fordel, og jeg da plir skubbet over i feil kjørebane. Tenk, hjelmen min tåler at jeg faller, til en viss grad. Hjelmen min tåler ikke 1,5 tonn bil i stor fart, faktisk tåler den ikke 1,5 tonn bil i det hele tatt. Dette er da worst case scenario, men man må ofte bruke det for å få frem poenget. Jeg kan dø, eller bli hardt skadet (kanskje for resten av livet) om noen finner på at de ikke skal slippe han moppedisten som kommer bak, og sniker seg frem. Som sagt så er dette veldig lite sansynlig, men mulig. Jeg kjører pent, og hadde jeg komt i situasjonen hadde jeg kjørt slik jeg hadde klart å stoppe før den eventuelle hindringen, men det finnest alt for mange moppeduster som ikke har noe på veien å gjøre, og som ville bana seg frem i hundre-og-hælvette både på høyre og venstre side. De har også et liv de, og det er verdt like mye som ditt! Her setter jeg selvsagt ting på spissen, men jeg er lut lei bilister som ALLTID skal kjøre forbi, og som ikke respekterer meg som individ på veien. Dessuten så er jeg også lut lei av at folk setter mitt liv i fare, med deres kjøring. Jeg ble en gang stoppa av en dame, fordi jeg lå for nært henne (noe jeg faktisk ikke gjorde). Hun var redd jeg kunne skade bilen! Vis hensyn, og tenk litt neste gang, før dere kjører forbi! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 Du er klar over at du hørest ut som en idiot, og at du utsetter andre for unødvendig fare slik du oppfører deg i trafikken.De få frynsegodene vi moppedister har er at vi har lov til å kjøre forbi køer, og bruke kollektiv-felt. Er det min feil at du velger å kjøre en 2 tonns stålklump? Hva plager det deg at jeg kjører pent og pyntelig forbi deg? Det er du som bryter loven ved å hindre meg, og det er min helse du tuller med! Om jeg plutselig får en Volvo inn i siden, en som ikke liker at vi på 2 hjul har en fordel, og jeg da plir skubbet over i feil kjørebane. Tenk, hjelmen min tåler at jeg faller, til en viss grad. Hjelmen min tåler ikke 1,5 tonn bil i stor fart, faktisk tåler den ikke 1,5 tonn bil i det hele tatt. Dette er da worst case scenario, men man må ofte bruke det for å få frem poenget. Jeg kan dø, eller bli hardt skadet (kanskje for resten av livet) om noen finner på at de ikke skal slippe han moppedisten som kommer bak, og sniker seg frem. Som sagt så er dette veldig lite sansynlig, men mulig. Jeg kjører pent, og hadde jeg komt i situasjonen hadde jeg kjørt slik jeg hadde klart å stoppe før den eventuelle hindringen, men det finnest alt for mange moppeduster som ikke har noe på veien å gjøre, og som ville bana seg frem i hundre-og-hælvette både på høyre og venstre side. De har også et liv de, og det er verdt like mye som ditt! Her setter jeg selvsagt ting på spissen, men jeg er lut lei bilister som ALLTID skal kjøre forbi, og som ikke respekterer meg som individ på veien. Dessuten så er jeg også lut lei av at folk setter mitt liv i fare, med deres kjøring. Jeg ble en gang stoppa av en dame, fordi jeg lå for nært henne (noe jeg faktisk ikke gjorde). Hun var redd jeg kunne skade bilen! Vis hensyn, og tenk litt neste gang, før dere kjører forbi! hva dere lowlife folka mener driter jeg vel langt i! her er det en som mener at alle må vike for mopeder og motorsykler, og det er vel ikke helt riktig i henhold til vegtrafikk loven?! jeg opplevde engang en med moped som skulle kjøreforbi meg på høyreside i ett sykkel felt en gang, er det klok kjøring? tror flere skal se litt nærmere i vegtrafikk loven før man påstår noe som helst om lover og regler... at jeg kjører bil bedre enn en på 16år, ja det gjør jeg. når man er 16år så klarer man ikke å lese trafikkbildet riktig, og man klarer ihvertfall ikke å kjøre hensynsfult og aktpågivende... det er jo trossalt en grunn for at man muligens skal innføre kjøreforbud etter mørkets frembrudd for de som ikke har hatt lappen veldig lenge. jeg har sett nok ulykker pga uvettug kjøring med moped og motorsykkel, når folk kaster seg forbi deg med møtende trafikk så er jo det ren og skjær idiot kjøring. Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 Trådstarter: Jeg opplever frekke som faen bilister i køen som ofte dannes i Fjøsangerveien mot sentrum. Der holder dem på å bygge, så det flettes et stykke der. Ofte står køen på venstre fil (som senere blir til en) og veien til høyre er det ingen biler på. Så har du disse frekkisene som kjører helt frem, forbi kanskje 500 m med kø, og fletter helt inne der veien blir til ett. Da legger jeg meg ofte i høyre fil og sperrer for disse, og ligger i samme fart som bilen ved siden av meg. Når det da kommer noen frekkiser bak meg, skrur jeg musikken på fult og smiler til dem! Og de blir passe irriterte fordi dem ikke får lov å være frekke. Jeg mener, hva skjer med folks folkeskikk i trafikken? De blir ofte så jævla tøffe bak rattet, men i virkeligheten hadde dem aldri gjort noe slikt (køen på polet f.eks) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PasseG60 Skrevet Mars 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 Volvo_s: Må du ikke være så bastant og stigmatiserende. Og som det så pent heter: Misforstå meg rett. At adivass og jeg mener at bilister må ta hensyn til tohjulinger er ikke det samme som at tohjulinger er fritatt for alt som heter trafikkregler. Som jeg tidligere nevnte i så gjelder reglene for alle som ferdes i trafikken. Både deg og meg. At du opplever å bli forbikjørt på høyresiden er ikke bra, da en ikke skal foreta forbikjøringer på den siden. Punktum. Men det blir utrolig tåplig av deg å regelrett sabotere for tohjulinger av den grunn. Ikke minst utsette "oss" for større fare enn vi (teoretisk sett) allerede er i. Akkurat på lik linje som at større kjøretøy må vise hensyn så de ikke knuser både deg og Volvoen din. For jeg tror nok dine 1,2t ville merket det godt om en trailersjåfør som mener du er i veien for han kommer med sine 36t inn i ræva eller siden på deg.. Og vær nå snill. Ikke begynn å bland et forslag som er vurdert av en mindre gruppe inn i denne diskusjonen. Men at det er mye unødvendige ulykker er jeg helt enig i. De fleste ulykker er unødvendige. (I de fleste tilfeller er det forresten bilisten, ikke sykkelfører sin feil. Men hvem går det hardest ut over, tror du?) Gi meg noen timer en dag jeg har fri, så skal jeg med glede lete litt rundt i Veitrafikkloven. Men ikke nå. hyys84: Helt enig. Men... Flettefeltet slutter tross alt ikke før innsnevringer, så de som er så frekke at de kjører helt frem før de fletter, gjør ikke noe galt; trafikalt sett. Moralsk er det gjerne noe helt annet. Det er svært sjelden jeg selv kjører der, men har dratt en "frekkas" en gang, men da måtte jeg på ligningskontoret. Ellers er iallefall jeg så "dum" at jeg ikke kjører helt frem. Men. Jeg har har gjort det til en regel at jeg viser ekstra hensyns til busser, taxier, lastebiler og budbiler. Kort fortalt: de som har sin arbeidsplass i trafikken. Oss andre "køstampere" som like godt kunne tatt bussen er jeg ikke så snill mot (selv om jeg ofte slipper inn en bil eller fem mellom Fyllingsdalen og Søreide, eller rundt på andre forkjørsveier).. Siter *blah* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 Er da aldeles ingeting galt med å kjøre forbi biler på en moped/motorsykkel i sammekjøre bane når det er køkjøring! Syntes det er koselig å slippe forbi de som kan kjøre forbi jeg. Så lenge de ikke kjører som noen idioter vel å merke! Kan ikke si at alle 16åringer ikke har noe i trafikken å gjøre, de fleste kloke mopedister er nok bedre skjerpet i trafikk en 18åringer som nettopp har fått billappen. Man må passe på seg selv hele tiden på moped/motorsykkel. Kræsjer man går det uansett utover deg selv. Jeg var livredd for en del idioter med førerkort som kjørte tett intill meg når jeg kjørte moped, da mener jeg når de hadde fri bane til å kjøre forbi i andre feltet. Vet om fler som er blitt presset ut av veien! Det er idioter i trafikken! Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 Om alle tohjulingene skulle brukt like mye plass i køen som bilene hadde køene blitt mye lengre. Jo flere som kjører på 2 hjul og glir forbi køen, for det er jo køkjøring det er snakk om her, jo fortere kommer ALLE fram! Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 hyys84: Helt enig. Men... Flettefeltet slutter tross alt ikke før innsnevringer, så de som er så frekke at de kjører helt frem før de fletter, gjør ikke noe galt; trafikalt sett. Moralsk er det gjerne noe helt annet. Det er svært sjelden jeg selv kjører der, men har dratt en "frekkas" en gang, men da måtte jeg på ligningskontoret. Ellers er iallefall jeg så "dum" at jeg ikke kjører helt frem. Men. Jeg har har gjort det til en regel at jeg viser ekstra hensyns til busser, taxier, lastebiler og budbiler. Kort fortalt: de som har sin arbeidsplass i trafikken. Oss andre "køstampere" som like godt kunne tatt bussen er jeg ikke så snill mot (selv om jeg ofte slipper inn en bil eller fem mellom Fyllingsdalen og Søreide, eller rundt på andre forkjørsveier).. Det er egentlig sant nok det. Flettingen skal skje, der det to veier blir til en vei. Som du sier, er det egentlig en moralsk sak. Kjører fra Søreide til Bergen hver morgen selv og jeg har den regel at jeg alltid slipper busser før meg, uansett om den har vikeplikt. Det er fordi jeg vet hvor jævla kjedelig det er å sitte på buss i kø. Kanskje jeg ser en mopedist på denne strekningen imorgen tidlig! Da skal jeg hvertfall tvinge deg av veien! hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PasseG60 Skrevet Mars 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Hehe. Bare pass deg, ellers går jeg av moppen, og da er jeg ikke fullt så liten og søt med mine 2 meter... (Skulle forresten ikke den veien i dag... Jeg er en omflakkende sjel..) Siter *blah* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg