Gå til innhold

Hvilket batteri til bilsterio bør eg kjøpe?

Ranger emnet

Einart

Anbefalte innlegg

heisann.. skal ha 2 batterier til anlegget..ett framme under panser og ett i bagasjerommet ved anlegget..en kompis av meg har 2 stk Maxxima batterier på 900amp liggenes,er helt svarte,men har noen prøvd disse eller har dere noen tips til hva jeg kan bruke kjøpe som er BRA og pris,, blir kjøpt større dynamo senere..mulig en på 300amp ellerno om det holder..

takker for svar og tips;)

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva av anlegg er det du har da? har brukt maxxima før og er lite fornøyd med det. det ble da brukt sammens med hifonics xx-colossus II, det funka dårlig, byttet til kinetik hc2000 som også funket dårlig alene på den, nå bruker jeg odessey og er fornøyd :) Odessey PC1500

men det er jo en prisklasse langt høyere en maxxima da..

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok:) vell planen er å ha dem på 2stk monoblocker av ma audio husker ikke selve navnet på forsterkeren men er i 1800w i 0.5ohm.. altså skal ha 2 stk 12"subber av ma audio Hk12x2 altså 2x2ohm 1500rms og 3000peak,,og to av dem monoblockene, så blir brukt 1200w i 1ohm per sub..men i mellom tia har jeg bare en av den monoblocka på 2 stk stygge sony explod suber og kjører dem i 1ohm,og en panasonic 2kanaler på bass,mellomtone og diskant og en stinger 1F kondis liggendes som eg har brukt på monoblocka, på ett Varta batteri..blir tilsammen 12 speakers i bilen når jeg er ferdig med den nye.2 stk diskanter fremme,2stk 8"basser dørsia bak,i hattehylla er det 2stk 10"basser,2stk 5"mellomtoner og 2stk diskanter..så kommer det i bagasjerommet=) men tenkte å bare kjøpe inn ett par batterier sånn jeg har noe bra:) hva blir prisen på Odyssey batteria da? *sjekke dem ut på linken*

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow det odyssey batteriet hørtes gromt ut..er det gelebatteri egentli? og 3100amp ? eller mistforsto jeg nå:P kansje det kan holde med bare 1stk og til anlegget mitt men hva mener du?

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det blir som ett bruksanlegg liksom,samtidig at jeg vil at det skal spille litt brutalt til slutt,men bør eg kjøpe 2 batteri?taper vell ingen ting på å kjøpe 2 stk? fks 2 av odyssey batteriet du viste meg,. i mellomtia mens jeg sparer litt peng til batterer bruker jeg bare vanlig batteri fremme og bak pluss kondisen som eg har brukt til monoblocka før som hjelpte veldig for å få strøm faktisk...så tenkte å skjære ut ett firkanthull til batteriet eg ska ha bak i bagasjeromsplata vertfall sånn det er klart hvertfall:)

eller har du skikkli lite trua på dette her? hehe

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja du har rett i det:P :S men det eg har nå i mellom tia..altså den monoblocka og dei 2 stk 12"sony exlop subbene og kondisen har det spilt greit med og sånt på ett varta batteri lenge...så går sikkert fint nå når eg rigger opp anlegget igjen og kobler til det samma..bare at eg skal prøve med ett til batteri liksom...eller er dette en dum ide? ja,kommer til å kjøpe to batterier vertfall;) men hvor stor dynamo tror du jeg må ha i sofall til fks 2stk odyssey batteria du nevnte? må jo lade dei beista og:P

men sånn som vanlig batteri av 2 stk fks...bør dem være likt merke? samme amp? hmm...

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja sant...hva skal man tro på da liksom:P aha hørest stili ut:) passer dynamoen rett på festet da eller må du til å lage selv ellernoe? foresten har du en tråd her inne om ditt anlegg/prosjekt?:)

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okai;) ja det jeg har liggenes nå er ett ganske nytt varta batteri og ett batteri som hete fulmen men vet ikke helt hvor gammelt det er..men funker vertfall..heh..men ska eg skjekke om det e ca samme amp eller AH eller ka det står på dem? sku nesten hatt samme men kjøper noe skikkli senere vertfall;) og skal det batteriet som har mest amp stå baki og det som har minst framme? som du nevnte hadde kinetik HC1800 fremme og HC2000 bak tenkte jeg på;)

men disse bilsterio batteriet..vilken volt liggere dem på? 12,14 osv? så lenge det ikke går ut over noe annent av eletrisk i bilen eller anlegg så er jeg fornøgd vertfall..:P

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, har ikke tråd her inne om det enda iallefall. kansje jeg ordner ettervært om jeg gidder :)

Dynamoen skulle iallefall gjøre det, har ikke fått den enda så vet ikke :)

ok:) blir sikkert bra det uansett;)

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider